#1 Skrevet August 19, 2004 Er det noen som vet om det er mulig å få godkjent en audi 100 quattro 1990 med V8.Er klar over at det blir endel jobb men må ha noe hobbyprosjekt utover vinteren. Finnes det eventuelt noen der ute som har nødvendig dokumentasjon, eller tips om hvor dette finnes. Møller kan ikke skaffe dokumentasjon på en såpass gammel bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2004 Nei, går ikke uten videre. V8 og 200TQ 20v har forsterkninger i karosseriet som de andre mangler. Dette er bl.a. noen støttebraketter og forsterkninger innvendig i rammevangene, så det er ikke akkurat enkelt å fikse heller. En "ekte" V8 går for langt under 100 lapper nå om dagen, og da får man et mye penere karosseri og litt annet småtteri på kjøpet også.. Husk at *ingenting* i motorrommet på en vanlig Audi 100 passer med V8-motor, alt er annerledes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2004 ville sagt ingen ting er umulig da..... det spørs bare hvor mye en vil betale for det..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2004 Opprinnelig postet av Torgeir R.Øiaas Er det noen som vet om det er mulig å få godkjent en audi 100 quattro 1990 med V8.Er klar over at det blir endel jobb men må ha noe hobbyprosjekt utover vinteren. Finnes det eventuelt noen der ute som har nødvendig dokumentasjon, eller tips om hvor dette finnes. Møller kan ikke skaffe dokumentasjon på en såpass gammel bil Det finnes folk som kan sveising, og har bygd om Audi 100 til V8. Vi har en i kjellern hos Es Tuning, som er ombygd. Om et par uker står min 100q for tur. Det som jeg vil ha flyttet over er forsterkningene i fjærbeinstårnene fram, rammevangene fram, endel av golvet, b stolpene( sikkerhetsselene er ikke likedan), dørstokkene og bakskjermene( for syns skyld ) Etter dette er gjort og bremsene er byttet skal den godkjennes m m5 motor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2004 Men noe sånt vil uansett ikke godkjennes av Møller, og da er man avhengig av godvilje hos Biltilsynet for å få det godkjent.. EDIT: Forresten er det forsterkninger i rammevangene bak også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2004 Dette virker til å være et arbeidssomt prosjekt. Får satse på å beholde min gamle 2,3 l. Forøvrig er bilen konvertert over til V8 rent utseendemessig både eksteriør og interiør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2004 Opprinnelig postet av Julie Tronsmo Det finnes folk som kan sveising, og har bygd om Audi 100 til V8. Vi har en i kjellern hos Es Tuning, som er ombygd. Om et par uker står min 100q for tur. Det som jeg vil ha flyttet over er forsterkningene i fjærbeinstårnene fram, rammevangene fram, endel av golvet, b stolpene( sikkerhetsselene er ikke likedan), dørstokkene og bakskjermene( for syns skyld ) Etter dette er gjort og bremsene er byttet skal den godkjennes m m5 motor! M5-motor i audi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 19, 2004 Har allerede lagt ut motor og girboks for salg, jeg er en utpreget realist er jo trønder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 19, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll M5-motor i audi? snakk om å banne i kjærka: nei : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 19, 2004 Opprinnelig postet av Julie Tronsmo Etter dette er gjort og bremsene er byttet skal den godkjennes m m5 motor! BMW M5 ???????? :rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2004 [ EDIT: Forresten er det forsterkninger i rammevangene bak også. . Det skal jeg ikke opplyse Biltilsynet om. Etter min mening er det quattroen som er det beste på Audien. Hvordan skal jeg ellers få quattro på bmw motoren min, enn å sette den i en Audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2004 Huff, huff, huff. Tenk å ødelegge en Audi ved å putte inn en bmw motor. Da er det bedre å la den dø på skroten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 20, 2004 Det må jo gjøres noe for å få fart på den gamle 100quattroen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 20, 2004 Opprinnelig postet av Julie Tronsmo Det må jo gjøres noe for å få fart på den gamle 100quattroen. Grisetrimm en 2,2 20v turbo da vel Max boring og slag,port toppen,mek. løftere,grenrør,spesial-innsug,monster-turbo osv osv osv osv. PS!!! Du jobber sammen med Hans (??) Bygg en slik motor han har du Julie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 20, 2004 Huff da karer. La nå dama få gjøre det. Dersom hun går lei av bimmer-mekken, setter hun sikkert i en turbofemmer senere. Vet ikke helt hva jeg skal synes om å blande merker. Men noen kan sikkert en ting bedre enn en annen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 20, 2004 Blodtrimmet femmer begynner å bli "utbrukt", bra at noen finner på noe nytt og uvanlig, synes jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 20, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad Grisetrimm en 2,2 20v turbo da vel Max boring og slag,port toppen,mek. løftere,grenrør,spesial-innsug,monster-turbo osv osv osv osv. PS!!! Du jobber sammen med Hans (??) Bygg en slik motor han har du Julie M5 motoren er 3,8l, har mekaniske løftere, 6syl. med 94,6 i bor, originalt spesial innsug, store ventiler 40mm innsug( i motsetning til 5ern som har 32mm), 36mm eksosventiler(5 ern har 28mm) Har faktisk hermet etter Audi 5ern, med tanke på kompresjon. Ved maks utnyttelse av kubikk i 2,2l tror jeg økningen blir maks 3dl. (Har nylig solgt s2en min med noen hundre hester.) Vær trygg, m5en skal også trimmes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 20, 2004 henger meg på eyvind jeg liker at folk prøver noe annet som en ikke ser rundt hvert gatehjørne uansett må en ikke være så enspora og "fanatiske" å si at det er feil å putte bmw motor i en vag, da bmw lager noen fantaskiske motorer julie: regner med at dere bygger om 100'en rwd?? siden er rekke 6'er kommer altfor langt frem i en audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 20, 2004 Opprinnelig postet av morten stensland henger meg på eyvind jeg liker at folk prøver noe annet som en ikke ser rundt hvert gatehjørne uansett må en ikke være så enspora og "fanatiske" å si at det er feil å putte bmw motor i en vag, da bmw lager noen fantaskiske motorer julie: regner med at dere bygger om 100'en rwd?? siden er rekke 6'er kommer altfor langt frem i en audi Bygger om 100 til v8, fordi den har lengre front. Må bytte ut tannstanga med styresnekke. Flytter motor og gir ca 5 cm lenger bak. Akslingene tåler opptil 15grader endring. Lager et annet reimhjul på motoren. Et som har kun ei reim i motsetning til det originale, som har tre. Kapper fronten på 2,5tdi Quattro kassa og lager et aluadapter mellom motor og gir. Har jobbet med denne motoren/bilen de siste 2åra, så neste sommer tror jeg den kommer på veien. Det er godt å høre at noen er positive til ideen min! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 20, 2004 Det er godt å høre at det er noen som har mer pågangsmot enn meg. Jeg ender opp med et Audi V8 karrosseri med en vanlig 2,3 l 5er i. Stå på Julie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 20, 2004 Det er godt å se at du er fra Trondheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 20, 2004 For all del Julie......bygg hva enn du vil du!! En ting skal du ha,pågangsmot tror jeg ikke er problemet ditt. Personlig liker jeg ikke karakteristikken på Bmw sine suge-motorerer. Sjefen min hadde en 1993 mod. Bmw Alpina B6 2,8 (orginal bil,ikke ombygd) dro helt elendig på lave turtall for å så å dra godt (??) fra cirka 3700 og turtallsperra var da på cirka 6500. Dvs. ganske snevert område motoren dro på. Ble rett og skuffet over den bilen.......men så har jeg aldri likt Bmw heller da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 20, 2004 Mener på at hvis man stroker en rekke-femmer maksimalt tror jeg man kan presse den opp i nesten 2,8 liter. Men da snakker vi spesial-veiv osv osv osv. Lurer på når den første "gammel-Audien" med 2,7 biturbo motoren blir bygd i Norge jeg Litt tøft med en 2,7 biturbo i en gammel Audi 100 quattro :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 21, 2004 Opprinnelig postet av Torgeir R.Øiaas Er det noen som vet om det er mulig å få godkjent en audi 100 quattro 1990 med V8.Er klar over at det blir endel jobb men må ha noe hobbyprosjekt utover vinteren. Finnes det eventuelt noen der ute som har nødvendig dokumentasjon, eller tips om hvor dette finnes. Møller kan ikke skaffe dokumentasjon på en såpass gammel bil Hvorfor godkjenne da? Kan ha mye morro før man ikke har det lengre...... :D:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 22, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad For all del Julie......bygg hva enn du vil du!! En ting skal du ha,pågangsmot tror jeg ikke er problemet ditt. Personlig liker jeg ikke karakteristikken på Bmw sine suge-motorerer. Quoting fikset av admin BB... Hei Det skal ikke værre sug motor. Har senket komp. for å mate på med turbo eller powercharger. Skulle egentlig få låne en kompressor av noen yankee fyrer, for å prøve, men de har kommet og hentet den, dessverre. Vi har stroket en 2,2 l maks( ny veiv) og den er godt under 2,5l Er ganske sikker på at blokka må byttes eller kjølinga mellom sylindrene må droppes, for å få noe større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...