Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å få godkjent en audi 100 quattro 1990 med V8.Er klar over at det blir endel jobb men må ha noe hobbyprosjekt utover vinteren.

Finnes det eventuelt noen der ute som har nødvendig dokumentasjon, eller tips om hvor dette finnes. Møller kan ikke skaffe dokumentasjon på en såpass gammel bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, går ikke uten videre. V8 og 200TQ 20v har forsterkninger i karosseriet som de andre mangler. Dette er bl.a. noen støttebraketter og forsterkninger innvendig i rammevangene, så det er ikke akkurat enkelt å fikse heller. En "ekte" V8 går for langt under 100 lapper nå om dagen, og da får man et mye penere karosseri og litt annet småtteri på kjøpet også.. Husk at *ingenting* i motorrommet på en vanlig Audi 100 passer med V8-motor, alt er annerledes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville sagt ingen ting er umulig da..... :)

det spørs bare hvor mye en vil betale for det.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir R.Øiaas

Er det noen som vet om det er mulig å få godkjent en audi 100 quattro 1990 med V8.Er klar over at det blir endel jobb men må ha noe hobbyprosjekt utover vinteren.

Finnes det eventuelt noen der ute som har nødvendig dokumentasjon, eller tips om hvor dette finnes. Møller kan ikke skaffe dokumentasjon på en såpass gammel bil

Det finnes folk som kan sveising, og har bygd om Audi 100 til V8.

Vi har en i kjellern hos Es Tuning, som er ombygd.

Om et par uker står min 100q for tur.

Det som jeg vil ha flyttet over er forsterkningene i fjærbeinstårnene fram, rammevangene fram, endel av golvet, b stolpene( sikkerhetsselene er ikke likedan), dørstokkene og bakskjermene( for syns skyld )

Etter dette er gjort og bremsene er byttet skal den godkjennes m m5 motor!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noe sånt vil uansett ikke godkjennes av Møller, og da er man avhengig av godvilje hos Biltilsynet for å få det godkjent..

EDIT: Forresten er det forsterkninger i rammevangene bak også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker til å være et arbeidssomt prosjekt. Får satse på å beholde min gamle 2,3 l. Forøvrig er bilen konvertert over til V8 rent utseendemessig både eksteriør og interiør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Julie Tronsmo

Det finnes folk som kan sveising, og har bygd om Audi 100 til V8.

Vi har en i kjellern hos Es Tuning, som er ombygd.

Om et par uker står min 100q for tur.

Det som jeg vil ha flyttet over er forsterkningene i fjærbeinstårnene fram, rammevangene fram, endel av golvet, b stolpene( sikkerhetsselene er ikke likedan), dørstokkene og bakskjermene( for syns skyld )

M5-motor i audi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede lagt ut motor og girboks for salg, jeg er en utpreget realist er jo trønder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

M5-motor i audi?

snakk om å banne i kjærka: nei :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW M5 ???????? :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[

EDIT: Forresten er det forsterkninger i rammevangene bak også.

.

Det skal jeg ikke opplyse Biltilsynet om.

Etter min mening er det quattroen som er det beste på Audien.

Hvordan skal jeg ellers få quattro på bmw motoren min, enn å sette den i en Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, huff, huff. Tenk å ødelegge en Audi ved å putte inn en bmw motor. Da er det bedre å la den dø på skroten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jo gjøres noe for å få fart på den gamle 100quattroen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jo gjøres noe for å få fart på den gamle 100quattroen.

Grisetrimm en 2,2 20v turbo da vel :) Max boring og slag,port toppen,mek. løftere,grenrør,spesial-innsug,monster-turbo osv osv osv osv.

PS!!! Du jobber sammen med Hans (??) Bygg en slik motor han har du Julie :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da karer.

La nå dama få gjøre det. Dersom hun går lei av bimmer-mekken, setter hun sikkert i en turbofemmer senere. :)

Vet ikke helt hva jeg skal synes om å blande merker. Men noen kan sikkert en ting bedre enn en annen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blodtrimmet femmer begynner å bli "utbrukt", bra at noen finner på noe nytt og uvanlig, synes jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Grisetrimm en 2,2 20v turbo da vel :) Max boring og slag,port toppen,mek. løftere,grenrør,spesial-innsug,monster-turbo osv osv osv osv.

PS!!! Du jobber sammen med Hans (??) Bygg en slik motor han har du Julie :)

M5 motoren er 3,8l, har mekaniske løftere, 6syl. med 94,6 i bor, originalt spesial innsug, store ventiler 40mm innsug( i motsetning til 5ern som har 32mm), 36mm eksosventiler(5 ern har 28mm)

Har faktisk hermet etter Audi 5ern, med tanke på kompresjon.

Ved maks utnyttelse av kubikk i 2,2l tror jeg økningen blir maks 3dl.

(Har nylig solgt s2en min med noen hundre hester.)

Vær trygg, m5en skal også trimmes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

henger meg på eyvind jeg

liker at folk prøver noe annet som en ikke ser rundt hvert gatehjørne

uansett må en ikke være så enspora og "fanatiske" å si at det er feil å putte bmw motor i en vag, da bmw lager noen fantaskiske motorer

julie: regner med at dere bygger om 100'en rwd??

siden er rekke 6'er kommer altfor langt frem i en audi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

henger meg på eyvind jeg

liker at folk prøver noe annet som en ikke ser rundt hvert gatehjørne

uansett må en ikke være så enspora og "fanatiske" å si at det er feil å putte bmw motor i en vag, da bmw lager noen fantaskiske motorer

julie: regner med at dere bygger om 100'en rwd??

siden er rekke 6'er kommer altfor langt frem i en audi

Bygger om 100 til v8, fordi den har lengre front. Må bytte ut tannstanga med styresnekke. Flytter motor og gir ca 5 cm lenger bak. Akslingene tåler opptil 15grader endring.

Lager et annet reimhjul på motoren. Et som har kun ei reim i motsetning til det originale, som har tre.

Kapper fronten på 2,5tdi Quattro kassa og lager et aluadapter mellom motor og gir.

Har jobbet med denne motoren/bilen de siste 2åra, så neste sommer tror jeg den kommer på veien.

Det er godt å høre at noen er positive til ideen min!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å høre at det er noen som har mer pågangsmot enn meg. Jeg ender opp med et Audi V8 karrosseri med en vanlig 2,3 l 5er i. Stå på Julie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å se at du er fra Trondheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del Julie......bygg hva enn du vil du!! En ting skal du ha,pågangsmot tror jeg ikke er problemet ditt. Personlig liker jeg ikke karakteristikken på Bmw sine suge-motorerer. Sjefen min hadde en 1993 mod. Bmw Alpina B6 2,8 (orginal bil,ikke ombygd) dro helt elendig på lave turtall for å så å dra godt (??) fra cirka 3700 og turtallsperra var da på cirka 6500. Dvs. ganske snevert område motoren dro på. Ble rett og skuffet over den bilen.......men så har jeg aldri likt Bmw heller da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at hvis man stroker en rekke-femmer maksimalt tror jeg man kan presse den opp i nesten 2,8 liter. Men da snakker vi spesial-veiv osv osv osv. Lurer på når den første "gammel-Audien" med 2,7 biturbo motoren blir bygd i Norge jeg :D Litt tøft med en 2,7 biturbo i en gammel Audi 100 quattro :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir R.Øiaas

Hvorfor godkjenne da? Kan ha mye morro før man ikke har det lengre...... :D:D:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

For all del Julie......bygg hva enn du vil du!! En ting skal du ha,pågangsmot tror jeg ikke er problemet ditt. Personlig liker jeg ikke karakteristikken på Bmw sine suge-motorerer. Quoting fikset av admin BB...

Hei

Det skal ikke værre sug motor. Har senket komp. for å mate på med turbo eller powercharger.

Skulle egentlig få låne en kompressor av noen yankee fyrer, for å prøve, men de har kommet og hentet den, dessverre.

Vi har stroket en 2,2 l maks( ny veiv) og den er godt under 2,5l

Er ganske sikker på at blokka må byttes eller kjølinga mellom sylindrene må droppes, for å få noe større.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.