#1 Skrevet August 9, 2007 Huff,nå slå det ene problemet ihjel det andre. Her plages jeg med at motoren ikke starter( egen tråd for det problemet). Men jeg får den igang og kjører en tur. Må bråbremse for rein og da skjer dette.: Nedre bærearm løsner!!! Heldigvis er det ikke sving der og barna var ikke med. Men hjulet slå inn i bakkant på hjulbuen og sliter selvsagt løs akslingen og. Heldigvis får jeg stoppet og bilen skjener ikke ut. Bærearmen ble byttet for 2 mnd siden på ett autorisert verksted. Dette må da gå på deres regning??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2007 Kan ikke skjønne noe annet - jeg hadde spurt pent, og om det ikke hjalp nevnt VG i en bisetning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2007 dette burde helt klart gå på det det verkstedet som byttetbærearmen sin regning, du skal ha garanti på arbeid gjordt av autorisert personell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2007 Det er sikkert montert feil bærekule, vært ett par tråder om det her... Det er bare for verkstedet å legge seg flate. Skummelt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 9, 2007 Håper nå virkelig at jeg slipper å krangle med dem og de tar alt på sin kappe uten å si noe. Får nok vite i morgen hvor mye som ble skadet. Hadde 90-100 km/t da jeg måtte bremse..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 9, 2007 Ikke si at det var Hammerfest Auto nå da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 9, 2007 Kan ikke skjønne noe annet - jeg hadde spurt pent, og om det ikke hjalp nevnt VG i en bisetning. Jeg tviler på at VG gidder å bry seg, dette har ikke skjedd i Oslo-gryta men langt der oppe i Finnmark. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2007 Ikke si at det var Hammerfest Auto nå da... Nei Håkon,var ikke dem. De Konsentrere seg mest om vw nå,Audi eiere må til Alta. Men Bærearmen ble byttet på Bil og Rekvisita i H-fest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2007 Jeg tviler på at VG gidder å bry seg, dette har ikke skjedd i Oslo-gryta men langt der oppe i Finnmark. Det har du helt rett i, altfor mange mil nord for Sinsenkrysset til at VG orker å bry sæ. Nei måtte nok gå til Sami Aigi....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 10, 2007 3 bilder av bilen idag..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 10, 2007 ouch. så ikke pent ut. men du har garanti på jobben de har utført på bilen din. garantert glemt å stramme til en bolt eller lignende. Er bare å klage og få de til å fikse det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 10, 2007 Ser veldig ut som om det er bolten på stabstaget som ikke er strammet ordentlig ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 10, 2007 Ga de beskjed om at dette er deres problem og at jeg skal ikke belastet pga dårlig arbeid/dårlige deler. Da de byttet arm sist,ble de gamle foringene brukt igjen,dette kan da ikke være bra????? Håper nå at de bruker hodet og ikke gir meg noen bekymringer med dette. Men de taper penger på dette. Ny drivknute,nye foringer,rette skjermen,nytt dekk,forstillingskontroll ect.... De trodde først ikke meg da jeg sa at det var pga nødbremsing dette skjedde!! Neivel sa jeg, "se under bilen om dere finner noen ting som tilsier at jeg skulle ha kjørt på noe da", noe de gjorde og der fant de ingenting. "Rart" var ett ord de brukte mye idag.... Dette er ikke rart sa jeg,dette er kun dårlig arbeid eller dårlige deler. Men jeg skal følge opp denne tråden,vist det skjer noe som jeg mener at dere burde få ta del i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 10, 2007 at de har brukt opp igjen gamle foringer er jo også underlig spør du meg. høres ut som de har tatt en del snarveier for å få bilen din på veien igjen. stå på ditt. hvis foringene var dårlige så burde de sagt ifra eller byttet de. er rett og slett dårlig arbeid fra de og da må de stå for det. om de så taper penger på det så lærer de forhåpentligvis av det til neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 10, 2007 Helt rett Rolf. Mistenker dem får å ha hatt hastverk. Da den armen ble byttet måtte de gå overtid for å få bilen ferdig,og det var ikke populært for den som måtte skru utover arbeidstid:) Akkurat nå avventer jeg bare hele opplegget. Håper på det beste, men frykter det værste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 10, 2007 avis omtale samt forbrukerrådet hvis du ikke får fiksa det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 11, 2007 Derfor tør ikke jeg levere inn bilen min på verksted lengre uten at jeg kjenner mekanikeren personlig. Prøver og gjøre ting etter beste evne selv. Verkstedene rundtom somme plasser er ikke slik dem engang var vertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 11, 2007 Det der er bolten til stabstaget som ikke er strammet ordentlig inntil. Litt merkelig at de ikke skiftet stabstagforinger med det samme, det pleier alltid å gjøres når man skifter bærearm. Jaja, i det minste er ikke den nye bærearmen skadet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 11, 2007 Er det Bård som driver det verkstedet enda? Rart at de ikke innrømmer feil... Men det er vel typisk verksteder/bilforhandlere/næringsdrivende i Hammerfest, de eier ikke serviceinnstilling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 11, 2007 Er det Bård som driver det verkstedet enda? Rart at de ikke innrømmer feil... Men det er vel typisk verksteder/bilforhandlere/næringsdrivende i Hammerfest, de eier ikke serviceinnstilling... Hei Håkon. Nei tror det er Jørgen Sjøgren som er sjef der. Stemmer det ang service,det er totalt fraværende hos endel firmaer i hjembyen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 11, 2007 Hei Håkon. Nei tror det er Jørgen Sjøgren som er sjef der. Stemmer det ang service,det er totalt fraværende hos endel firmaer i hjembyen din. What else is new... Og enda klager de på kundeflukt til Alta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 11, 2007 "Kunden har alltid feil" er vist en linje noen har lagt seg på her...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 11, 2007 Synes å ha sett et par tråder om akkurat dette problemet i det siste på forumet... Jeg skifta bærearmen selv nylig og da fulgte det med ny nylock mutter, nye foringer og skiver til stabstaget. Det fulgte også med den plata som sitter i underkant av traversen, der bærearmen skrus i chassiet. Passet på å skru fast den mutteren særdeles godt mtp at folk sier det er veldig ukult når man "mister" forhjulet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 11, 2007 Det er også litt spesielt at den løsnet siden det er et ganske langt gjengeparti og låsemutter. Om man skrur denne langt nok inn og bruker ny låsemutter burde den ikke løsne selv om den evt. er slakk, så det lukter veldig av at noen har slurvet og ikke giddet å bruke ny mutter engang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 11, 2007 Det er også litt spesielt at den løsnet siden det er et ganske langt gjengeparti og låsemutter. Om man skrur denne langt nok inn og bruker ny låsemutter burde den ikke løsne selv om den evt. er slakk, så det lukter veldig av at noen har slurvet og ikke giddet å bruke ny mutter engang.. Det er nok slurv som er orsaken til dette. Glad dette ikke hendte på en laaaang slette, hvor farten nok hadde vært noe høyere:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...