#1 Skrevet August 9, 2007 Har i senere tid fått en ulyd i motorrom der jeg fikk et smell/"klunk" fra motorrom ved clutching etter pådrag (1-3 gir, av og til 4 gir) Møller konkluderte med at det kommer fra girkassen, jeg kjøpte så girkasse og skulle skifte i dag. Etter at vi fikk av girkassen undersøkte vi svinghjul/clutch og vi ble litt i tvil om det var slik det skulle være eller om det er noe galt. Vi fikk nemlig ca 3-4 mm slark på clutch ifra svinghjul, bilde: Inn: Ut: Det var også mulig å bevege clutchen slik, men det skal vel være sånn? (se skrujern mot tannkransen i forhold til "kanten" på clutch) Er det noen som vet om det skal være slik slark? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2007 det skal være litt slakk.. men den skal ikke slå til annslag. men clutchen? du har ikke no bilde med clutchen på.. skal vel være dødt hjerte i disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2007 det skal være litt slakk.. men den skal ikke slå til annslag. men clutchen? du har ikke no bilde med clutchen på.. skal vel være dødt hjerte i disse? Ja, jeg kaller det for clutchen da, det jeg mener med clutch er den "bakplata" på clutchensom du ser er på bilde (aner ikke den rette terminologien på alle delene inni der) Hva mener du med slå til annslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2007 Til opplysning så klarer jeg å dra "clutch" rundt (som på de to siste bildene) til den butter imot noe, mens motsatt vei fjærer den bare. Er det slik for at det skal bli en "mykere" overgang mellom motor og gir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2007 Det er slarke 3-4mm ut/inn mellom de to delene på svinghjulet, samt 2cm bevegelse i rotasjonsretningen. Dette er jo et slikt dobbeltmasse svinghjul, så det i rotasjonsretningen skal det vel være slik (tror jeg). Men iflg. møllermekaniker skal ikke vi kunne bevege delene 3-4mm fra hverandre. Vi må bare få bekreftet dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2007 Det er to masset hjul og der er meningen att en skal få en myk og pen start ved att delene vrir seg når en tar i gang . Disse hjulene fungerer bra til de ryker og da lager de ulyder ellers har jeg ikke vært borti problemer annet en ulyder. Det som er litt snodig er att møller til og begynne med solgte kun disse komplett med clutch men det har de endret på senere , hmmmmmmmm SUSPEKT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2007 du skal ikke kunne dra disse til dem butter nei...skal være harde og myke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2007 du skal ikke kunne dra disse til dem butter nei...skal være harde og myke Begge veier eller bare en vei? Det butter som sagt bare den ene veien, og det butter kontant, som om det treffer stål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 24, 2007 Ble det noe ordning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...