#1 Skrevet August 10, 2007 Jaja, da er vi igang med feil på "nyebilen", 2002 A4 1.9TDI. Jeg klarer på ingen måte å bremse hardt, å låse hjul vil bare være ønsketenking. Pedalen går inn ca 1-2 cm før det virker som den stopper mot noe. Ved oppstart synker pedalen innover så bremsekraftforsterker fungerer (Tror vi?), om jeg øker trykket på pedalen kan jeg presse pedalen temmelig langt inn. Det er noen ganger jeg har lurt på om bremsekraften har forsvunnet før, men dette har kun vært sjeldent. Nå i dag er det altså hele tiden. Sikring nr 9 som skal gå til bremsekraftforsterkeren er rett og slett ikke til stede i sikringsholderen, så den kan det umulig være. Snålt at den er borte igrunn.. Det er vel en møllerjobb, men noen som har vært borti no lignende før? Evt. noe jeg kan gjøre selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2007 Mulig bremsekraftforsterkeren eller vakumpumpa er slitt/def. Veit det er blitt byttet noen vakumpumper på disse iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2007 Vært borte i akkurat det samme på en Golv IV og en Caddy. Da var det skrekk i en av vakuumslangene. Også der sank pedalen inn litt, men stoppet opp, og vanskelig å låse hjulene. Hørte når bilen gikk på tomgang en suselyd, som en støvsuger nesten, og fant en sprekk i en slange. Oppstår tydeligvis som regel i nærheten av der de er koblet sammen. Som en test/midl. reparasjon snurret jeg litt tape rundt, og da klarte jeg å låse hjulene igjen. Var bare å kjøpe en ny slange/rør etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2007 Utett slange til bremsekraftforstereren, eller defekt vakumpumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2007 Da har jeg fått forska litt mer. Koblet fra ene slangen til vakuumpumpen, og denne er det såfall sug i på tomgang. I gummiforingen gjennom vannkassa så lak det når jeg tok borti. Denne så samtidig litt deformert ut. Kunne ikke høre noen lekkasje på tomgang, og det virket som den holdt på vakuumet for jeg kunne trykke på den så jeg fikk suselyd også når motoren var stoppet. Under kjøring så hører jeg en suselyd, er jo en turbomotor så jeg har ikke brydd meg så veldig om den før. Prøvde å høre godt etter i dag, og det virker som det gir seg når motoren bikker er vist turtall, og det skulle vel ikke en turbolyd ha gjort. Får prøve å bytte den gummikoblingen, koster vel ikke mange kronene og se om det er noe bedre. Møller var selvsagt feriestengt i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2007 Update! Etter at Møller brukte 2 uker på å få delen til norge så fikk jeg bytta den. Nå er det såfall null problemer å låse hjulene slik at ABS slår inn. På våt såfall, må bare vente til at det slutter å regne for skikkelig test. Bremsene ble såfall mye bedre. Top dollar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2007 Update! Etter at Møller brukte 2 uker på å få delen til norge så fikk jeg bytta den. Nå er det såfall null problemer å låse hjulene slik at ABS slår inn. På våt såfall, må bare vente til at det slutter å regne for skikkelig test. Bremsene ble såfall mye bedre. Top dollar! Kanskje du må vente en stund da......for at det skal slutte å regne altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 29, 2007 Ja, redd for det. Er det ikke tomt der oppe snart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...