#1 Skrevet August 10, 2007 Har fått en merkelig ulyd ved giring eller når jeg slipper gassen fra høyt turtall veldig brått. Lyden kommer spesielt om jeg gir på opp til 5-6000 rpm og girer fra 1 til 2 gir, eller 2 til 3 gir fort... høres ut som et deksel er løst, men det er jo ikke akkurat så mange deksler rundt denne motoren Lyden kommer også om jeg står i fri og gasser litt opp i samme turtallsområde. Noen forslag ?? Har også et annet problem jeg tar i samme slengen... hvilken føler er til temperaturmåler i instrumentpanelet ? Den blå ? Problemet er at instrumentet viser helt feil temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2007 Ingen som har noe tips ? Fikk ett tips om løst deksel på eksos, men har ikke noe deksel på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2007 Ingen som har noe tips ? Fikk ett tips om løst deksel på eksos, men har ikke noe deksel på den... Hmm, skulle sagt girkasse festet ditt? Du har en foring på fremdelen av girkassen, som er skrudd opp i gulvet ditt. Er denne slitt vil motoren din vri seg når du gasser, og så slår det når du ruser, og gir på og slipper gass osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2007 Hmm, skulle sagt girkasse festet ditt? Du har en foring på fremdelen av girkassen, som er skrudd opp i gulvet ditt. Er denne slitt vil motoren din vri seg når du gasser, og så slår det når du ruser, og gir på og slipper gass osv... Tror ikke det er relatert til noe motor/girkasse feste, for det slår ikke når jeg girer/slipper gassen. Vanskelig å beskrive denne lyden, men det er en slags skrape/klirrelyd... begynner å lure på om clutchen kan lage slik lyd Klarer forøvrig å unngå å fremprovosere lyden om jeg trykker inn clutchen i god tid før jeg slipper gassen, og med god tid mener jeg noen millisekunder mer enn normalt når jeg girer fort... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2007 Tror ikke det er relatert til noe motor/girkasse feste, for det slår ikke når jeg girer/slipper gassen. Vanskelig å beskrive denne lyden, men det er en slags skrape/klirrelyd... begynner å lure på om clutchen kan lage slik lyd Klarer forøvrig å unngå å fremprovosere lyden om jeg trykker inn clutchen i god tid før jeg slipper gassen, og med god tid mener jeg noen millisekunder mer enn normalt når jeg girer fort... ehh, det er ikke dårlig synkronisering?? Missforsto deg kanskje i første innlegg.. Men da kommer jo ikke lyden når du gasser på tomgang da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2007 ehh, det er ikke dårlig synkronisering?? Missforsto deg kanskje i første innlegg.. Men da kommer jo ikke lyden når du gasser på tomgang da.. Er nok ikke synkronsering heller, for lyden kommer før jeg rører girstanga, den kommer akkurat når clutchen er inntrykt og jeg skal til og gire... Skjønner ikke helt dette her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2007 Tror jeg vet hvilken lyd du mener.... Har akkurat samme lyden selv ved høyt turtall og giring...... En slags "rasling" når turtallet faller...... men aner ikke hva det er Skal si i fra når jeg finner det ut på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2007 Er nok ikke synkronsering heller, for lyden kommer før jeg rører girstanga, den kommer akkurat når clutchen er inntrykt og jeg skal til og gire... Skjønner ikke helt dette her Hehe, da skulle ikke dette være noe lett case nei Hmm, tenk tenke, hva er det som er løst i clutch huset i det den er inne a? Tenkte kanskje utløserlageret, men det er en slags skrikelyd, men den forsvinner når clutch er inntrykt, og kommer ikke... Hmm, er nok desverre tom for ideèr.. Håper du finner det ut da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2007 første som jeg tenker på er utløselageret ditt, men jeg gir ikke noen garranti:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2007 Tror jeg vet hvilken lyd du mener.... Har akkurat samme lyden selv ved høyt turtall og giring...... En slags "rasling" når turtallet faller...... men aner ikke hva det er Skal si i fra når jeg finner det ut på min Høres ut som mitt problem det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2007 første som jeg tenker på er utløselageret ditt, men jeg gir ikke noen garranti:) Enig med du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2007 Enig med du Hmm... må vel av med kassa for å bytte dette. Kan vel ikke skade å kjøre ett par hundre mil til med den lyden vel ? Skal jo på rudskogen og ut på bana noen runder 1 sept 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 22, 2007 Hmm... må vel av med kassa for å bytte dette. Kan vel ikke skade å kjøre ett par hundre mil til med den lyden vel ? Skal jo på rudskogen og ut på bana noen runder 1 sept Må av med kassa ja... Ikke noe problem å kjøre en stund med.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 9, 2007 Kjørte 200 mil med bilen, inkl noen runder på rudskogen, forrige helg og det gikk jo helt fint, men nå begynner jeg å lure på om lyden kan stamme fra eksosen likevel... muligens løs innmat i en potte (som da løsner når den blir varm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...