#1 Skrevet August 10, 2007 Hei lurer litt på hvordan dere andre med dobble webere har løyst det med bensinretur til tanken? Må eg ha ett t stykke ein plass? i så tilfelle hvor la med 2 dårlige bilder så vis noen vet å vil kan sette pil på hvor eg bør ta returen fra Ett spørsmål til hvor mye bensintrykk skal gasserene ha 0,5 bar? Takknemlig for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2007 Bruk den originale returslangen, koples på bensintrykksregulatoren (første bildet ditt). Gasserene skal ha maks 0,3 bar, flottørnåla klarer ikke å stenge skikkelig ved trykk over dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2007 Bruk den originale returslangen, koples på bensintrykksregulatoren (første bildet ditt). Gasserene skal ha maks 0,3 bar, flottørnåla klarer ikke å stenge skikkelig ved trykk over dette. Med t stykke da? det er jo kun inn og ut på trykkregulatoren. kun 0,3 bar ja: klø : det blir ikke lett å stille når manometeret som følgte med regulatoren går fra 0 til 6 bar takk for kjapt svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2007 Returslange på gassermotor?? Det har jeg nå aldri sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2007 Returslange på gassermotor?? Det har jeg nå aldri sett det er nå retur på den orginale 1,5 gassermotoren så edit. eller er det noe anna? vis eg ikke trenger retur så hadde jo det vert det enkleste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2007 du må ha T-stykke før regulatoren, og DER må du ta ut trykk til gasserne:) ut fra regualtoren er retur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2007 Som alt skrevet, regulatoren skal koples parallellt med forgasserene slik at trykk over innstilt verdi går direkte tilbake til tanken. Og ja, forgassermotorer med mek. bensinpume har returslange. Bare lurte, fikk du plass til gasserene mot torpedoveggen? Har du trakter på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2007 du må ha T-stykke før regulatoren, og DER må du ta ut trykk til gasserne:) ut fra regualtoren er retur sikker?? hørtes litt merkeligt ut men eg har ikke peiling så mye muligt du har rett. takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2007 Etter regulatoren så får du ikke noe kontrollerbart trykk. Tenk deg f.eks. at trykket går til en blind plugg, hvis du da kobler det slik du har gjort så vil du oppnå det trykket som pumpen klarer å levere.. ergo du må sende noe til retur, og det må gjøres etter "forbruker". Veldig klundrete forklart men.. Blir samme som at regulatoren står etter fuelrail på en insprut motor. Regulatorens oppgave er å ikke overstige innstilt trykk, derfor vil den slippe gjennom seg alt som er over dette;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 10, 2007 Som alt skrevet, regulatoren skal koples parallellt med forgasserene slik at trykk over innstilt verdi går direkte tilbake til tanken. Og ja, forgassermotorer med mek. bensinpume har returslange. Bare lurte, fikk du plass til gasserene mot torpedoveggen? Har du trakter på? OK, da lærte jeg noe nytt idag også.. Gamle bobler har nå ikke returslange på bensinen iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 10, 2007 Som alt skrevet, regulatoren skal koples parallellt med forgasserene slik at trykk over innstilt verdi går direkte tilbake til tanken. Og ja, forgassermotorer med mek. bensinpume har returslange. Bare lurte, fikk du plass til gasserene mot torpedoveggen? Har du trakter på? Det er grei plass mot torpedoveggen har lange trakter på. muligt eg er treg men eg forstår ikke heilt hvordan du mener med att trykk over innstilt går tilbake i tanken siden det er kun 2 utak på trykkregulatoren min ett inn og ett ut må eg då ha ein t rør på slangen som kommer ut fra regulatoren? den som går til gasserene? men då vil vel ikke trykket bli riktigt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 10, 2007 Tegnet litt til deg, langt fra nydelig men håper det er forståelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 10, 2007 Det er grei plass mot torpedoveggen har lange trakter på. muligt eg er treg men eg forstår ikke heilt hvordan du mener med att trykk over innstilt går tilbake i tanken siden det er kun 2 utak på trykkregulatoren min ett inn og ett ut må eg då ha ein t rør på slangen som kommer ut fra regulatoren? den som går til gasserene? men då vil vel ikke trykket bli riktigt Pumpa leverer et trykk som er for høyt for forgasserene dine. Derfor kopler du regulatoren parallellt med forgasserene (med T-stykke), denne slipper ut igjen (til tank) trykket som er over f.eks. 0.25 bar. Med andre ord så betyr det at du skal ha et T-rør på slangen som går inn til regulatoren (mellom pumpa og regulatoren), dette uttaket skal gå til forgasserene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 10, 2007 Tegnet litt til deg, langt fra nydelig men håper det er forståelig Ok Takk for du tok deg tid:tilber: aha ble mye klokere nå eg trudde trykket måtte gå gjennom regulatoren å så til gasserene. sånn er det når man aldri har vert borti det før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 10, 2007 Ok Takk for du tok deg tid:tilber: Bare hyggelig, er derfor vi er her Liker prosjektet ditt. Hva annet (enn doble DCOE) har du gjort med motoren? Portet? Ny kam? 1.8 liter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 10, 2007 Bare hyggelig, er derfor vi er her Liker prosjektet ditt. Hva annet (enn doble DCOE) har du gjort med motoren? Portet? Ny kam? 1.8 liter? 1.8 gti motor med blennet dysehull .toppen er ikke portet. eg har ein ENEM 324graders kam så eg kunne tenkt meg å prøvdt med tida men eg må nesten få portet toppen først å muligens ha stivere fjører? er jo dobble fjører på gti toppen muligt de ville ha funket vet du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 10, 2007 1.8 gti motor med blennet dysehull .toppen er ikke portet. eg har ein ENEM 324graders kam så eg kunne tenkt meg å prøvdt med tida men eg må nesten få portet toppen først å muligens ha stivere fjører? er jo dobble fjører på gti toppen muligt de ville ha funket vet du? 324 grader? Det var nå sinnsykt, er du sikker på at det stemmer? Racekammer er ofte rundt 300 grader. Om du kan bruke de originale fjørene sammen med trimkam kommer mest an på hvor høyt løft det er på kammen. De originale tåler maks 11,5 mm løft. Uansett vil hardere ventilfjører på turtall gi effektøkning selv med middels hissig trimkam (ikke ventilflyt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 10, 2007 324 grader? Det var nå sinnsykt, er du sikker på at det stemmer? Racekammer er ofte rundt 300 grader. Om du kan bruke de originale fjørene sammen med trimkam kommer mest an på hvor høyt løft det er på kammen. De originale tåler maks 11,5 mm løft. Uansett vil hardere ventilfjører på turtall gi effektøkning selv med middels hissig trimkam (ikke ventilflyt). ja eg har vert i kontakt med ein gammel asfaltrally mann å det var han så sa det var ein enem 324graders kam mer vet ikke eg. han eg kjøpte den av sa den var 320grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 10, 2007 ja eg har vert i kontakt med ein gammel asfaltrally mann å det var han så sa det var ein enem 324graders kam mer vet ikke eg. han eg kjøpte den av sa den var 320grader Bevares. Ikke for å ødelegge gleden din, men tror ikke dette er rette kammen for din motor. En kompis har en 300 graders (mekanisk) kam i en Golf 1.6 med to doble 40 DCOE, portet topp, 4-1 grenrør og optimalt dyset forgassere (bremset 150 hk). Motoren liker seg best godt over 5000 omdr, med din kam så vil vel din motor gå best over 7000 omdr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 10, 2007 Bevares. Ikke for å ødelegge gleden din, men tror ikke dette er rette kammen for din motor. En kompis har en 300 graders (mekanisk) kam i en Golf 1.6 med to doble 40 DCOE, portet topp, 4-1 grenrør og optimalt dyset forgassere (bremset 150 hk). Motoren liker seg best godt over 5000 omdr, med din kam så vil vel din motor gå best over 7000 omdr Tanken har slått meg. hva slags kam anbefaler du? eg hadde ein shrick kam tidligere men den gjekk ått skogen fordi han så eg fekk hjelp av ikke hadde så mye peiling så han påsto så kammen knakk å toppen røyk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 10, 2007 Tanken har slått meg. hva slags kam anbefaler du? eg hadde ein shrick kam tidligere men den gjekk ått skogen fordi han så eg fekk hjelp av ikke hadde så mye peiling så han påsto så kammen knakk å toppen røyk. Går ut i fra at du har mekaniske løftere (motor fra før 1985)? Denne kunne vært noe for deg. Trenger ikke bytte ventilfjører men anbefales. Går bra mellom 3000 - 7000 omdr. LItt hissigere kam. Beregnet for doble Webere. Evt lager Velox Motor (Førresfjorden) kammer etter ønske, koster ikke stort mer enn andre kammer. De dyser også Webere, ikke langt for deg som bor like i nærheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 10, 2007 Går ut i fra at du har mekaniske løftere (motor fra før 1985)?Denne kunne vært noe for deg. Trenger ikke bytte ventilfjører men anbefales. Går bra mellom 3000 - 7000 omdr. LItt hissigere kam. Beregnet for doble Webere. Evt lager Velox Motor (Førresfjorden) kammer etter ønske, koster ikke stort mer enn andre kammer. De dyser også Webere, ikke langt for deg som bor like i nærheten Takker for nyttig info: rock : de skal eg jammen ta kontakt med . har hydrauliske løftere på bilen. men det finner eg utav. har du peiling på hva eg bør stille tenninga på ? virker ut som att du vet va du snakker om. så muligt eg sender deg ein pm vis det er noe eg skulle lure på vis det går greit.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 10, 2007 Takker for nyttig info: rock : de skal eg jammen ta kontakt med .har hydrauliske løftere på bilen. men det finner eg utav. har du peiling på hva eg bør stille tenninga på ? virker ut som att du vet va du snakker om. så muligt eg sender deg ein pm vis det er noe eg skulle lure på vis det går greit.? Siden du har hydrauliske løftere ville jeg gått for 276 graders kam. Om det trengs, gjerne hissigere når toppen er portet og eksosen er optimal HYDR. KAMMER Tenninga bør du stille mens noen holder motoren jevnt på 3000 omdr. Erfaring sier at ett sted mellom 32 til 40 graders fortenning er optimalt (på 3000 omdr). Prøv deg frem, gjerne først med 36 grader. Er bare å sende PM om du lurer på noe, evt mail (eller ringe om det haster ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 11, 2007 Jeg kjører dobbel weber på Minien min, og der har jeg ikke noe retur, men pumpa kutter ved 0,25bar eller noe sånnt... Men her brukes kanskje orginalpumpe som leverer mere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 11, 2007 Jeg kjører dobbel weber på Minien min, og der har jeg ikke noe retur, men pumpa kutter ved 0,25bar eller noe sånnt... Men her brukes kanskje orginalpumpe som leverer mere.... Facet-pumpene leverer for hørt trykk, er stort sett på 4-7 bar. Forgasserene bør ha rundt 0.2 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...