Bevis: Styling gjør bilen din tregere (tatt litt langt)

Anbefalte innlegg

Må si den ble ganske greit redusert etter hvert :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hot Rod gjorde det samme med en Caddy med 500 cid motor i begynnelsen av nitti-tallet. De kappet over 2 sec på 1/4-mila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha.. snakk om å ødelgge ein heilt greie bil : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Top Gear gjorde jo det samme med en Jaguar XJS også for noen år siden, forbedra 0-100 med et par sekunder eller så... (mener jeg å huske)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahaha beste jeg har sett på lenge. 33.jpg

kongebilde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche skrev i instruksjonsbok at deres Porsche 911 Carrera (feks. 86 mod) var å få i turbobreddet utgave med tilhørende turbovinge og turbo-bremser. Denne utgaven som ellers er helt lik til den vanlige var oppgitt med 10 km/t mindre toppfart og 0,2 sek tregere til hundre..

Ellers kom det noen svært få utgaver av denne som het CS (Club Sport) som oxo hadde samme motor gir osv, men var lettet med tynnere ruter,null el.utstyr som vindushevere osv som hadde en vekt på ca. 90 kg mindre, Denne CS´en gjorde 0-100 på 5,0 sek mot den originale Carrera på 5,9 sek og den turbobredda utgaven på 6,2 sek.

 

Vekt betyr alt! Ikke rart bobler stort sett alltid tar starten i bilcross.. : rolleyes

Teoretisk har en bil med 150 hk og 800 kg like rask aks´ som en bil med 300 hk og 1600 kg.

Dette merket jeg godt da jeg først hadde en 86 911 Carrera med 231 hk og ca. 1100 kg for så å ha en Audi RS2 etterpå med 340 hk (mtm chip) og 1660 kg... Porschen var morsom å kjøre på bane , mens Audien er og blir en stasjonsvogn WAY TOO HEAVY for banebruk.. : klø :

 

Det er en vanlig misforståelse at en bil blir raskere med spoiler. Den ligger bedre på veien (vel og merke hvis den er laget/designet for bilen) , men noen av disse fuglebrettene-vingene som du får kjøpt som mange kliner på bilene sine kan kanskje bare gjøre at bilen får større luftmotstand og i værste fall ligger dårligere på veien oxo.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens Audien er og blir en stasjonsvogn WAY TOO HEAVY for banebruk.. : klø :

 

 

Da bør du lære deg å kjøre på bane......: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør du lære deg å kjøre på bane......: smil :

 

Hmm, synes nå å huske en historie du fortalte på siste lokallagstreff vedr. en Porsche og en RS2...:P:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe er for tungt. Du må lære å bruke det, og bygge understell bare ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør du lære deg å kjøre på bane......: smil :

 

Jeg har kjørt ganske mye på bane på Våler,Rudskogen;killekunne-ring,Nurburgring,Mo i Rana osv med flere biler, men mest Porsche, så jeg kan da kjøre skaplig på bane, men en orig. 80-talls Porsche kjører rundt en Audi RS2 på bane.. RS2 er en fin autobane eller vinterbil, men er desverre for tung for banekjøring. Sikkert kan du gjøre litt med understell for å bedre litt, men nei ! Audi RS2 er og blir en rask stasjonsvogn og ingen sports/bane-bil SORRY! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilsvarende vil en Westfield eller Caterham Super 7 kjøre rundt de fleste Porscher på en svingete bane som f. eks. Rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt er utrolig viktig allefall. Merket det selv godt, da jeg byttet fre 16" felger med 205/40-16 til BBS RS med 195/45-15, som er MYYE lettere. Er litt med rulleomkrets å da.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaaah yes... Ut å gjøre det samme på min bil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.