#1 Skrevet August 10, 2007 Heppsann! Har en 90Q som jeg nylig har kjøpt inn. Skulle teste sperra såklart, men den var det ikke noe liv i da. De grønne pærene som skal lyse når sperra er innkoblet lyser ikke når jeg vrir og vender på bryteren. Sikringen ser tilsynelatende i orden ut... Noen som har forslag? Dette må vel være et strømproblem et sted? (siden pærene ikke lyser.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2007 Diffsperrene er vakumstyrt. Prøv å legge inn en av sperrene manuelt (under bilen) og se om det lyser da... Blir det lys kan du begynne å lete etter vakumlekasje (noe som ikke er morsom) Blir det ikke lys er vel pæra/dioda gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2007 På alle vakumsystemene jeg har demontert har de små gummeslangene som går inn på vakumbryteren vært sprøe og dårlige. Sjekk alle tilkoblinger på diffene i første omgang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2007 Skal jeg sjekke under setet, eller ved bryteren? Men hvorfor lyser ikke pærene da mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2007 Lysene styres av en bryter i selve differensialen, så om det er vakuumlekkasje eller noe annet galt sånn at sperren ikke kobler inn, lyser ikke lyset heller selv om du vrir på bryteren. Lyset lyser kun når sperren er fysisk innkoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2007 ok. Da blir det feilsøking av slanger denne helgen! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2007 Men du må huske på at lyset og bryteren til lyset kanskje ikke fungerer, det er nødvendigvis ikke sperrene det er noe galt med. Jeg prøvekjørte en 84-mod 80 quattro for en uke siden, denne hadde ikke lys i panelet, men jeg merket godt at sperrene fungerte (kjørte på grusvei) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2007 Hade samme dritten på 100Q'n! Har man en prøvelampe eller et mulitmeter finner man jo fort ut om det er lampene det er feil med. Ellers sjekk alle tilkoblinger til til vakumbryterene på diffene under bilen. Som sagt med årene blir disse gummislangene mellom bryteren og plastrørene sprøe og sprekker. Er sjeldent at det er lekasje ellers. Du kan jo høre om det suser rundt vakumtanken for det KAN være lekasje i denne selv om det er lite sansynlig. Bak på bryteren i midtkonsollen kan det også lekke da det er en gummekobling med flere innganger og tilkoblinger! Sjekk dette så KANSKJE du er heldig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 12, 2007 Du hadde samme dritten skriver du, hva var problemet da:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...