Anbefalte innlegg

Min A4 Avant rister, den rister rundt 80-100 km/t. Har nå prøvd 3 forskjellige sett med hjul foran, da det er foran ristingen merkes... Bremser, hjulager ble skiftet i Desember. Det er ingen ulyder, men bare en irriternde risting. Kjører jeg fort, godt over 100 merker jeg ingenting.

Hadde vært supert om noen hadde noen tips til meg: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bak er avbalansert, men har også prøvd de foran..... rister, alt jeg setter på foran rister... Kan bremse skiver være litt skeve?? Hvordan ser jeg det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser nok ikke annet enn evt. slitasje på skivene sånn uten videre. For å måle om det er kast i de trenger du måleur. Men, er du helt 100% sikker på at hjulene du har prøvd på er riktig balansert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan kanskje være ubalanse i en av drivakselene? Jeg opplevde dette i en Peugeot på jobb. Her slo riktignok ristingen ut ved 40-50 kmt, men det er likevel en mulighet. Så vidt jeg forsto, så var det balanselodd som var festet på drivakselen, som hadde ramlet av. Fikk ny aksel på garantien, og alt var fint igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% kan man aldri være, men tar bilen i første omgang tilbake til avbalansering. Så får de gå over en gang til, var der riktignok for to uker siden. Prøvde de andre settene i håp at de ikke ville riste, da hadde jeg jo visst at problemet var med dekkene jeg har på... Kjedlig er det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde risting i forstilling ved alle mulige rare situasjoner, bla i høyere hastighet. Det var kast i bremseskivene foran. 100% etter bremsebytte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme. Nevnte for en kollega, og der hadde det forsvunnet med bytte av skiver. Jeg merker svak vibrasjon hele tiden, og svak risting i ratt rundt nullpunktet. Det var akkurat det kan hadde også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkle blir som regel oversett...Hva med sentrerings ringer på felgene , en klassiker av rang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min egen del er disse på plass, og er laget i aluminium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok, ett dumt spørsmål... Hva om demperene er litt gåene, vil dette riste? Får ta meg en runde til uka og sjekke litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med styrestag da? Om det er dårlig foring på styrestaget så kan det jo bli litt risting under kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok, ett dumt spørsmål... Hva om demperene er litt gåene, vil dette riste? Får ta meg en runde til uka og sjekke litt..

Gåene dempere alene vil ikke skape en vibrasjon, men en svak vibrasjon kan helt klart forsterkes hvis demperne er skikkelig slitne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt Forstillings kontroll, bytta Skiver, og Avbalanserte dekk ( nevn tidligere ) ? er det så mye annet som kan for årsake dette da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om hjul navene ikke er skeive. Da hjelper det ikke å skifte skiver og klosser. Da vil det være bra en stund så har du samme dritten om igjen. Pluss Skeive skiver igjen. Var borti dette på en Golf IV VR5. Slet lenge med å finne ut av det, med det var navet på ene siden foran som hadde fått seg en smell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.