#1 Skrevet August 11, 2007 Etter å ha plugget EGR på min 1,9tdi så fikk jeg en del eksos lukt inn i bilen. Tenkte jeg da skulle etterstramme boltene som holder EGR røret mellom eksos og innsug, da jeg strammet mutterene på eksos siden så klarte jeg å knekke av bolten.. Er dette en bolt som er støpt inn i manifoilen, eller er den en sånn pinnebolt som er skrudd inn? Noen med etka som kan sjekke? motorkode AFN. 1999mod Passat 1,9tdi 4M. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2007 Pinnebolt, uten å ha sjekket. Det tror jeg nesten jeg kan garantere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2007 Pinnebolt, uten å ha sjekket. Det tror jeg nesten jeg kan garantere. Da håper jeg på det.. kjipt å måtte bytte hele manifoilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2007 Det var pinnebolt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2007 Jeg brakk også denne bolten da jeg demonterte EGR-systemet på min. Men hos meg satt det igjen ca 12 mm bolt i manifolden, så jeg tok like gjerne å lagde en 4mm alu-plate som jeg boltet fast der. Niks mer EGR:) Som en bonus så ble jeg kvitt hele det latterlige røret som gikk opp til innsuget også Skal legge ut bilde i prosjekttråden min i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2007 Det satt igjen mye bolt hos meg og, men det var ikke gjenger helt ned.. Jeg har fortsatt en eksoslekasje som begynner å gå meg skikkelig på nervene.. Nye pakninger er kjøpt masse, eksosmonteringspasta osv.. fortsatt så lukter det eksos inn i kupèn så snart motor blir varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...