Knakk av en bolt på eksos manifoilen.

Anbefalte innlegg

Etter å ha plugget EGR på min 1,9tdi så fikk jeg en del eksos lukt inn i bilen.

Tenkte jeg da skulle etterstramme boltene som holder EGR røret mellom eksos og innsug, da jeg strammet mutterene på eksos siden så klarte jeg å knekke av bolten.. Er dette en bolt som er støpt inn i manifoilen, eller er den en sånn pinnebolt som er skrudd inn?

Noen med etka som kan sjekke?

motorkode AFN. 1999mod Passat 1,9tdi 4M.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnebolt, uten å ha sjekket. Det tror jeg nesten jeg kan garantere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnebolt, uten å ha sjekket. Det tror jeg nesten jeg kan garantere. :)

Da håper jeg på det.. kjipt å måtte bytte hele manifoilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brakk også denne bolten da jeg demonterte EGR-systemet på min. Men hos meg satt det igjen ca 12 mm bolt i manifolden, så jeg tok like gjerne å lagde en 4mm alu-plate som jeg boltet fast der. Niks mer EGR:) Som en bonus så ble jeg kvitt hele det latterlige røret som gikk opp til innsuget også:) Skal legge ut bilde i prosjekttråden min i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det satt igjen mye bolt hos meg og, men det var ikke gjenger helt ned..

Jeg har fortsatt en eksoslekasje som begynner å gå meg skikkelig på nervene.. Nye pakninger er kjøpt masse, eksosmonteringspasta osv.. fortsatt så lukter det eksos inn i kupèn så snart motor blir varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.