Autoglym Paint Renovator, how to?

Anbefalte innlegg

Jeg og broderen skal ta en grundig runde på bilen hans i morgen. Er en eldre Passat som er veldig matt og full i vaskeriper + skitten lakk på. Bilen er rød.

 

Prøvde litt (et lite område) på panseret forrige helg, og resultatet ble mye bedre. Men jeg lurer på om det er noen spesielle ting som kan gjøres for å få det enda bedre? Har liten erfaring med Paint Renovator (har ikke hatt behov for å bruke den selv)

 

Paint Renovator er vel hissig på lakken, skal bilen vaskes eller noe etter en runde med P.R.?

 

Når vi testet forrige helg, så brukte jeg bare hånda og "pusset" en stund og tørket av med en ren klut etterpå. Så la jeg på Resin Polish, og Ultra Deep Shine etterpå.

 

Men Polishen, skal den ligge på en stund? Hva er det beste?

 

Har liksom ikke hatt behov for "full" pakke tidligere, på gti'n har det stort sett vært nok å slenge på noe voks. Lite erfaring gitt.....

 

Sånn som jeg har tenkt i nå da, er;

 

1 - Paint Renovator (maskin)

2 - Resin Polish (maskin eller hånd.....?)

3 - Ultra Deep Shine (hånd)

4 - Exstra Gloss Protection (hvis vi gidder da ( :P )

 

Maskinen vi har: (biltema) :rolleye:

17-088_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dere ser bak på flaskene så står det instruksjoner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk maskin på Paint Renovator!!

Legg på for hånd,og ta i litt ekstra der det er skikkelige riper eller dype vaskestriper.

La det ligge på i 2-5 min, og ta det av for hånd igjen. Stor fordel å dele opp store flater i mindre biter.

Ikke legg på for middel på for store flater samtidig. Lar du Auto-Glym sine produkter tørke for lenge, så er du svett når de er fjerna, for å si det slik.

 

Etter at du er ferdig med lakkrens, så er det bare å gå igang med polering.

Her kan du gjerne legge den utover med maskin, men jeg anbefaler å ta det av for hånd igjen.

Her gjelder det også å ikke legge på middel på for store flater.

Jeg pleier å ta f.eks panser,skjerm,dør,bakskjerm,bakluke,bakskjerm,dør,skjerm og avslutte det med taket. Ingen vits i å bruke både Super Resin og Ultra Deep Shine. Er bilen mørk bruker du Ultra Deep Shine,er den lys bruker du Super Resin..

 

Kjøp deg en mikrofiberklut, beregna for polering. Gå over med denne helt til slutt..

 

Ikke vask mellom disse stadiene, men ta gjerne en pause på 15 min mellom..

Ikke vask bilen på et par dager etter polering, da det tar litt tid før ting "herder"..

 

Lykke til.

 

Auto-Glym, the boss of gloss!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som Hans her sier! Forbruker utgaven av Paint renovator er laget for å brukes med hånd! Lykke til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

paint renovator er ikke veldig kraftig i forhold til mange andre rubbinger og lakkrenser, men lurt å ikke bruke maskin på den. Er det virkelig ille hender det man får utbytte av å gå over flere ganger med polishen, men IKKE la den ligge på for lenge. Ekstra gloss protection derimot skal ligge på så lenge som mulig og gir bedre resultat jo lenger den får ligge på. Er lakken veldig matt som det hender de gamle rødfargene blir, så lønner det seg virkelig å gå over med gloss protection, ellers går lakken fort tilbake til matt å trist

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som Hans her sier! Forbruker utgaven av Paint renovator er laget for å brukes med hånd! Lykke til ;)

 

Står jo på flaska på Paint Renovator at den kan brukes sammen med maskin.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står jo på flaska på Paint Renovator at den kan brukes sammen med maskin.... : klø :

 

Det var rart. Fikk høre fra Krefting (Importør av Autoglym) at paint renovator var for hånd. Altså den som blir solgt i butikker og bensinstasjoner. Kan vel brukes med maskiner, om det er cyclo osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var rart. Fikk høre fra Krefting (Importør av Autoglym) at paint renovator var for hånd. Altså den som blir solgt i butikker og bensinstasjoner. Kan vel brukes med maskiner, om det er cyclo osv.

 

Ja, er litt rart. Nå har jeg riktignok hatt den flaska noen år (ikke det produktet jeg bruker mest :P ), så hva som står på flaskene i deg, vet jeg ikke.

 

Blir jo litt "forvirret" :P nå da. Ben sier at jeg bare skal følge instruksjonene på flaskene, og så er det ett par som sier at jeg IKKE skal bruke maskin. : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den nettopp med maskin. gikk da bare godt det:) Må ærlig innrømme at jeg ikke leste så mye på den flaska..:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig avfetting av bilen først a gutter og kjører en med maskin hadde jeg prøvd med bare den røde voksenførst og sett hvordan det ble. Hadde brukt renovatoren på problem områdene etterpå med hånd og så hadde jeg polert igjen til jeg ble fornøyd. så ekstra glossern i to tre lag etterpå bør stå en time mellom hvert strøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte maskin på den og fungerte helt topp.. Fikk jobba litt mere inn i lakken med den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å bruke med maskin med måte...Det er jo slipemidler i den men ikke såå mye. Prøv deg frem. Jeg har brukt den nesten daglig med maskin(både cyclo og vanlig) i et år nå i jobb så det går det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke farlig å bruke maskin, men ikke det beste produktet til maskin bruk, det var det jeg mente ;) Øistein: Ettersom du bruker den på jobb, så kanskje dere har "Proff" utgaven? Den er beregnet til maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.