#1 Skrevet August 12, 2007 Nå har jeg endelig fått tilbake turboen min fra rep, og montert svineriet sammen igjen. Fylte den med olje og startet opp i sted, og da jeg stoppet igjen så jeg at det hadde dukket opp bittelitt olje rundt pakningen mellom eksoshuset og katalysatoren. (Den sitter helt oppe i motorrommet på disse bilene) Dette er vel ikke riktig? Jeg skjønner ikke hva det kommer av. Det kunne jo kanskje vært at oljereturen var tett, men det har jeg allerede sjekket at den ikke er. Noen andre som har noen gode forslag? Vil jo helst ikke at turboen skal rase igjen med en gang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2007 Overveldende respons... Mistenker at bilbytte er meget nært forestående. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2007 Er ikke bare noe fett som har blitt brukt i forbindelse med overhaling/montering som har smeltet og rent utover når eksosen ble varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2007 Nope, det ser ut til at det er store mengder olje som finner veien rett ut i eksosen. Kjørte bilen opp på bukker nå nettopp, og i løpet av de 10 sekundene det tok, røykla jeg hele nabolaget. Når motoren går på tomgang drypper det olje fra skjøten mellom turbo og eksos. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2007 Da høres det ut som du har fått en dårlig overhalt turbo. Helt sikker på at returen er åpen og fin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2007 Ikke uvanlig at IC kan innholde endel olje etter turbohavari, har du sjekket den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2007 Har tømt IC for olje, men har ikke vasket den innvendig etterpå. Litt oljerester kan det selvfølgelig være inni den, men vil det virkelig gjøre et så stort utslag? Det må jo være snakk om litt mengder her, både med tanke på hvor mye som drypper ut, og hvor mye den ryker. Angående returen, så har jeg som sagt bare prøvd å tømme olje ned i den, og siden slangen ikke fyltes opp og rant over, tolker jeg det til at returen er åpen. Å løsne den fra blokka, ta den ut og inspisere den grundigere blir en helvetes jobb, pga klimakompressor m.m. som sitter i veien... Hvis det ikke kommer noen nye forslag, så får jeg bare prøve å demontere returledningen i morgen allikevel. Hvis det ikke er der feilen ligger, er denne bilen til salgs til høystbydende i morgen kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 13, 2007 Er nok turboen din som ikke er bra/dårlig overhalt.hatt samme problem på flere cosworther.har du demontert turboen for å se? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 13, 2007 Er nok turboen din som ikke er bra/dårlig overhalt.hatt samme problem på flere cosworther.har du demontert turboen for å se? Har ikke demontert selve turboen nei, kjente bare etter at den var 100% tight i alle retninger. Det er ikke mulig å bevege akslingen hverken opp og ned eller ut og inn. Skulle da ikke tro at GIK Turbo gjør dårlig jobb heller? Bare hørt positivt om dem før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 13, 2007 Har ikke demontert selve turboen nei, kjente bare etter at den var 100% tight i alle retninger. Det er ikke mulig å bevege akslingen hverken opp og ned eller ut og inn. Skulle da ikke tro at GIK Turbo gjør dårlig jobb heller? Bare hørt positivt om dem før... det skal være en liten slark der,hvis det ikke er mulig å bevege den,er det noe galt.Du har sikkert garanti hos GIK.Hvis ikke,ta den med til KRB TRADING i Drammen.Han kan turbo og er veldig hjelpsom.Har mye deler på lager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 14, 2007 Ringte GIK nå, og det eneste de kunne foreslå for meg (uten L-nummeret på turboen, som jeg selvfølgelig ikke hadde med meg på jobb...), var å sjekke veivhusventilasjonen, siden det kunne gi slike symptomer som jeg beskrev hvis den var tett... Noen andre som backer denne teorien, så jeg burde sjekke det før jeg påstår at de har gjort dårlig jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 14, 2007 lever tilbake turboen er mitt råd.er ikke veivhushusventilasjonen,veldig sikker på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...