1999 Aud A4 1.8 TQ Avant Svi lukt 5-6.000rpm

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har lagt merke til at når eg gir på litt, drar den til 5500 og mot 6000 så lukter det svidd etterpå nett som om motoren aldri har vert kjørt så hardt før.. noe eg vett den har.. Hva er det som gjør det? Ble merkbart mer etter at chippen ble montert. Er jo nesten flaut og gi på.. når den lukta der kommer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....hardere kjøring gir vel mer varmeutvikling i eksosanlegget f.eks. Deksler/støydemping etc. som ligger litt nære og blir veldig varmt kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp..tenkt tanken på det, men det så er så merkelig er at lukta kommer med ENGANG du drar på.. i løpet av sekunder.. Turboen jobber vell med et høyere trykk etter chippinga stemmer ikke det? eller er eg helt på bærtur? Kan det være det at når en får kjørt en god stund med chip og høye tempraturer så vil det "brenne" seg reint om det er noe som ligger på et deksel en plass og ryker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.