#1 Skrevet August 12, 2007 Sliter litt med nærlyset på bilen min. Dvs det virker ikke. Bilen det er snakk om er en Audi Coupe 89mod. Saken er som følger at begge nærlysene har tatt kvelden. Har sjekket begge sikringene og de er hele begge to. Og det er heller ikke spenning over de. Dette skjedde så og si over natten, parkerte bilen om kvelden og når jeg neste dag skulle kjøre bilen fra jobben og hjem la jeg merke til at de ikke virket. Noen som har noen gode tips eller har vært borti lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2007 Lysbryter eller pærer. Burde vel hatt spenning på sikringene da men....Ingen elektroingeniør akkurat...he he. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2007 DEtte har skjedd på min også, har akkurat samme bilen ! coupe type 89, det som var galt med min var multiboksen bak rattet, jeg mista også nærlys, jeg fant ut dette ved og legge opp direkte strøm til nærlyset, inni lykta er det 2 ledninger til samme pæra.. ta og test da ! og vis sikkringene er hele og pæra virker så er det bryteren inni multiboksen, det er kjipt og bytte hele den for og få en fuksjon til og virke ! tror det koster i udnerkant a 2000 kr på Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2007 Aha, ok.. Da vet jeg det.. Ingen som skal selge en slik boks vel...? Et eller annet rart er det jo,siden lysa gikk på begge sider samtidig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2007 jeg Råder deg til og sjekke at det ikke er pærer ( noe som er lite sansynelig) og sikkringer først ! og tror det er best og kjøpe det nytt, orginal del. ikke noe som har stått i en annen bil før, man ikke hvor lenge den virker heller ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2007 Ok,men hvilken del er det egentlig snakk om. Har ikke fått plukket opp å sett enda. Tenker du på selve bryter enheten eller? Er ikke så godt kjent med "gammel" audi enda,men er det mye el feil på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2007 Ja, hele bryter enheten, alle disse armene til forskjellige funksjoner er samlet i en boks, det er ganske kjipt og bytte hele boksen fordi en ting går, men sånn er det ! du må ta "tute puta", så er det en 18 mm pipe du må til med for og få av rattet (så vidt jeg husker), så er det 2 skruer i underkant av den "boksen" på innsiden av rattet mot dashbordet for og få av den øverste delen . ta av kontaktene på bryter enheten, så er det og få av dekselet i bunn.. det Brukte jeg LAAAANG tid på og finne ut av men det er i hvertfall en type "klemme" inni der, som fester boksen og delkselet til ratt stammen, du må til med ett stjerne jern inn på skrå i bunn, løsne den, og så er begge deler av tror bryter enheten bare er klipset fast i underdekselet eller noe sånt, husker ikke akkurat det helt hvertfall en veiledning som kan hende funker ! Mye El feil, tja, vet ikke jeg.. har ikke skrudd altfor mye på min, men akkurat det visste jeg Abs sensorer og sånn tror jeg er en svakhet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2007 Ok selve den delen alle velger armene går inn i ja. Det var noe dritt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2007 Ja, noe dritt det der... Men men sånn er det... når en ting går er det like greit og Bytte hele greia, dette må jo i dette tilfellet skje! ikke ha noe sånn Hjemmemekk hengenes rundt med Bryterer o,s,v... tror den kosta 1200-1300 ikke 2000, som jeg tror jeg har sagt... Uansett lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 19, 2007 Noen som har bilder/skjema på hvordan dette skal være? Bytta bryteren og tenningsplata for 1,5 år siden å nå har det skjedd igjen. Orker ikke sette den på verksted igjen å betale 5 haudinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 15, 2007 Låner tråden her, har hatt dette problemet flere ganger på min Coupe typ89, har sannelig fått det igjen.. å det skjer jo hver gang om høsten da det blir mørkt og man trenger nærlys.. Styrestrøm får multibryteren fra tenningen, bryter var ny for under et år siden, lyset forsvant her lørdags natt, men rusket litt i kontakten og det kom til bake, men forsvant igjen ca 15 min etter, siden har det vert mørkt. Har nå sittet å målt etter ledningsbrudd og kontaktfeil, men finner ikke noe.. Er drit lei av dette trøbbelet, noen som kan forklare hva dette kommer av ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2008 Er det mulig og dele denne boksen som bryterene sitter i, i tilfelle hvordan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2008 bore opp popnaglene og bruke skruer istedet. jeg plagdes med blinklyset på min, så var inni der. Er masse fjører og smådeler. Så anbefales å holdepå en plass der det går ann å finne noe igjen om det faller ut 10 deler. Tror løsningen for at denne ikke skal gå istykker er å koble lysene via at relee, så ikke så mye strøm går igjennom denne boksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...