#1 Skrevet August 12, 2007 Ett noe spess problem, parkerte bilen i går kveld så virket alt normalt,lyset gikk av. Tok den igjen i dag tidlig så sto kjøre lysene på, å nå vil de ikke av igjen uansett hva jeg gjør,bortsett fra å fjerne sikringen. Lys bryteren lystrer ikke noe særlig lenger, viser riktig på dashbordet,men xenon'n vil ikke av. Noen som kjenner til problemet???? Tenkte kansje det kunne være ett rele som har brent seg ell no.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2007 Hvilken modell er bilen? Nyere biler har ofte egen lysstyreenhet istedenfor releer. Aldri vært borti på A8 ( Ikke mange av de i Hønefoss ) at styreenheten klikker, men på a4 B6 har jeg skifta flere pga. lys som står på i tide og utide. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2007 takk for svar. bilen er en 2000 mod. så den kan med andre ord være problemet ja? hvor mye kosta den til a4 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2007 Tja, veit som sagt ikke om din bil har slik styreenhet men. Prisen er jeg også usikker på desverre. Som mekaniker bare skifter jeg den og tenker sjelden særlig over prisen....he he Har du tilgang til vag-com eller VAS kan du sjekke adresse 55 lysstyreenhet for feilkoder. Vel og merke om bilen HAR lysstyreenhet. Det veit nok uansett Møller også om du tar en telefon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2007 ok. Har ikke tilgang på det, men jeg kan ringe å høre med Møller:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2007 Hei! Beklager, men jeg tar sjansen på å låne tråden din litt. Bent Owe. Siden du er mekaniker. Styrer denne styreenheten alle knapper etc som er i dash og midtkonsoll, eller er det en egen en for knappene i midtkonsollen. Vurderer å bygge om midtkonsollen til facelift i og med at jeg sliter med å få tak i en midtkonsoll med plass til navi pluss til pre facelift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2007 Var ikke mye hjelp å få av Møller på det her problemet.. men nå gjør det heller ingenting, fant ut av problemet, etter MYE kikking og leting etter ledninger,fant jeg ett relè bak hanskerommet, som var FULL av vann, tømte det for vann, rensket med elektronikk spray satte det inn igjen, rensket drenshullene mellom motoren og dash-bordet. Startet og stoppet bilen. ALT virket som det sku igjen!!! Men takk for svar Bent Owe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 13, 2007 Fine greier. Da er det nok ikke styreenhet til lysa på bilen din alikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 13, 2007 Hei! Beklager, men jeg tar sjansen på å låne tråden din litt. Bent Owe. Siden du er mekaniker. Styrer denne styreenheten alle knapper etc som er i dash og midtkonsoll, eller er det en egen en for knappene i midtkonsollen. Vurderer å bygge om midtkonsollen til facelift i og med at jeg sliter med å få tak i en midtkonsoll med plass til navi pluss til pre facelift. Hmmm.....jeg tror, merk TROR at den kun styrer utv.lys. Belysning i knapper tror jeg selve lysbryteren tar seg av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...