Hjelp til tubotrykk - lmm - tenning - S4 2,2

Anbefalte innlegg

Problem: Når motoren er varm rykker det mye i motoren ved full boost, dette gjelder 4- 5 gir, dvs 2,1 - 2,2 bar. Eks ligger på 5 gir i 70 km/t deretter full pinne..

 

Utførte tiltak:

 

Skiftet magnetventil, fjernet løs innmat i katalysator, (dvs har lobotomert begge kat'ene

 

Tenkte tiltak;

 

Rense lmm, gå over plugger, plugghetter osv

 

 

Har andre noen gode tips til hvordan probl. blir løst

 

Er dette et kjent probl. for andre S4 2,2 førere

 

Glemte å fortelle at bilen har SKN filter dvs SSSSStoooorrt filter..

 

 

Noen tips der ute.....???

 

Mvh

 

TurboCarl

 

Tlf 922 97 444 / 38 17 63 97

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke et hull i en turboslange da? Hadde det slik på min for to år siden, da var det en flenge i trekkspillslangen som går inn på intercooleren. Denne holdt sammen ved lave trykk, men på fullt pådrag åpnet hullet seg, og motoren fikk for lite luft og rykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at det ikke er sprekker i plugghetten. hadde det problemet og da lugget bilen .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har samme feil på min nyinnkjøpte S4 `92 !!??

 

Det nykker ikke mye og det er knapt merkbart hos meg, men jeg kan kjenne at motoren ikke yter max!

 

Jeg har gjort følgende tiltak:

 

-Byttet plugger (Kostet 1000kr)

-Byttet luftfiler

-Byttet bensinfilter

 

Planlagte tiltak:

 

-Rense luftmengdemåler

-Sjekke lekkasjer

-Sjekke om det er feilmeldinger i hjernen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle positive innspill. Tenkte ikke på det med hull i slanger.. Meget bra...!!!

 

Glemte å fortelle at problemet kommer når motoren er varm.. i all hovedsak..

 

Skal sjekke de punktene som er nevnt her..

 

 

Mvh

TurboCarl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis problemer skjer ved varm motor (eller rettere sagt mellom varm motor); Skru av deksel over pluggene, når motoren er varm, se etter kondens, tørk vekk kondens og spray med 5-56 eller WD40. Gjenta behandlig til problemer er borte.

Kondens her fører til fusking, spesielt ved belastning.

Ikke sikkert at det er dette, men...skader ikke å undersøke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde faktisk det samme problemet på min gamle '93 S4 2.2.

Men jeg husker ikke om jeg fikk fiksa det før noen slemme gutter lånte den til postranet i oslo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips om kondens... Det jeg lurte på nå var om de slemme guttene fikset probl. med bilen for deg... Da var de vel ikke så slemme

 

he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kanskje lønne seg å sjekke bensinpumpa også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt rykking på fullgas på min og. første gangen lå problemet i pluggledninger(ødelagt isolasjon) andre gang kom det av bedriten luftmassemåler, dette ga lugging v fullgas. men det er jo kjapt gjort å rense luftmassemåleren da, bare å spraye med elektronikrens og blåse rent etter det har virket litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Carl Erik Røvik

Det jeg lurte på nå var om de slemme guttene fikset probl. med bilen for deg... Da var de vel ikke så slemme

 

he he

Vel, de tente på bilen etterpå, så gud vet... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det går an å være så sjuk i hue... Tenne på en S4, Forut dødsstraff, kjønnsorgan skulle bli kvernet opp i... ja

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX = sensurert...

 

til slutt 21år i buret med 21 år sikring og forvaring

 

....da snakker vi straff for en slik ugjerning av et sykt menneske

 

 

 

Mvh

TurboCarl...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.