Anbefalte innlegg

Har siden jeg kjøpte bilen hatt problemer med at abs-lyset plutselig slår seg på, bremselyset begynner og blinke, og det piper tre ganger. Hver gang tenningen slås av forsvinner det. Det dukker som regel opp når jeg kjører på humpete underlag.

Da jeg hadde bilen på bukker nå i helgen prøvde jeg å få ut den ene sensoren ved å rikke den frem og tilbake med en fastnøkkel mens jeg presset den utover med den andre hånden. Jeg fikk den ikke ut, så prøvde dermed å presse den inn igjen uten hell. Tappet den forsiktig inn med en hammer. Når jeg nå startet bilen etter å ha fått den på bakken igjen, kom abs lyset osv på umiddelbart.

Har jeg ødelagt sensoren ved å banke på den? Har lest et par tråder på forumet om at når det piper tre ganger, bremselyset blinker og abs-lyset forblir tent, er det hovedenheten som er problemet. Har ikke vagcom til å få sjekket det ut med desverre. Kan sensoren(e) være problemet, eller er det alltid hovedenheten når det blinker og piper på den måten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem med min.. Ofte hvis jeg triller en stund bortover på 12-1300 rpm i 2. giret.. f.eks rolig kjøring i boligstrøk osv.. Han jeg kjøpte den av sa det var pga ene sensoren på bakhjulet blei litt rar etter han hadde bytta hjullager.. Fikk den ikke helt inn eller no.. Har ikke sett så nærme på det, men hvis noen har en løsning, så si fra.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler disse sensorene å bankes litt i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler disse sensorene å bankes litt i?

Litt men ikke mye....Eneste måten å finne ut hva som er feil er å lese ut feilkoder.

Blinker både bremselys og ABS samt 3 pip er jeg 99% sikker på at ABS hjernen din er på vei til å gå i stykker

Er det kun ABS føler skal ikke bremselampe lyse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passerer man eu-kontroll selv om man har problemer med ABS'en?

Har lest at det ofte skyldes en løs ledning i hovedenheten. Har folk her prøvd å reparere selv,og isåfall med hell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reparasjon med lodding av ledningen har hatt varierende utfall. Noen er blitt ok, mens andre ikke har fått det til. Om denne er av vil vel ABS lampa lyse konstant uansett og ikke være sporadisk opptredende. Ny styreenhet koster rundt 7000 kr mens komplett enhet med pumpe kommer på ca 13000 om jeg ikke husker riv ruskende galt.

Lysende ABS lampe er 2 er feil på EU.

Sjekk aller først om det kan være irr i kontakta på styreenheten ute i motorrommet. Kanskje noen av stikkerne i kontakta er "slappe" og lager dårlig kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset!! Skal prøve det. Har uansett ikke råd til ny styreenhet nå,og bilen må eu-godkjennes om en måned.... :(

Men i og med at det ser ut til å ha blitt værre etter at jeg var borti ene sensoren, kan vel sensorene spille inn i bildet her og? Eller er du og enig i at måten feilen fremtreder på er rimelig ensbetydende med problemer i styreenheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du har vrid den rundt med makt å banket på den vil jeg tro den er død.. tåle ikke en dritt! men da vil jo lyset være der heile tida da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har banket litt på den ja. Og nå er det altså slik at hver gang jeg starter bilen, kommer lysene og pipingen med en gang. Så er derfor jeg regnet med at jeg hadde drept den. Får begynne med å skaffe meg en "ny" sensor til den siden foran, og ta det derfra. Håper bare at ikke den sørens hovedenheten er gåen slik alle mener symptomene tyder på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.