bytte lyspære til klokken i instrumentpanel S6 c4

Anbefalte innlegg

Er dette enkelt å skifte? Kan man skru løs dekselet som er over beina på førerplassen og nå lyspæra med hånda og bytte denne eller har noen en enkel måte å gjøre dette på?

Lyset i klokken lyser ikke lenger, og bilen er solgt og skal leveres idag... Håper noen kloke hoder kan svare meg kjapt på dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ut med hele instrumentpanelet. Du fjerner det panelet som er er mellom rattstammen og selve instrumentpanelet (det lange horisontale panelet). Så trenger du nye lyspærer, disse får du vel muligens kun hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jeg koble ut ledninger eller holder det bare med å dra det frem og bytte pæra? trenger jeg spesialverktøy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke spesialverktøy, og du klarer muligens og å bytte pæra uten å ta ut ledningene.

Merk: det er ikke noe problem å ta ut ledningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lampa du sikter til er 'lett' å skifte uten å ta av ledningene.

Vær obs på at det er lett å ripe opp rattstammedekselet, så legg en fille der før du tar ut instrumentene.. Lampa du skal ha (jepp, enklest å få den fra Møller..) er på 1.2W.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.