#1 Skrevet August 13, 2007 Er det noe problem å godkjenne 19" felger på en A3 Sportback? 8,5x19" med 235/35 dekk Må man ha noe godkjenningspapirer av noe slag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2007 Om du oppgir original dekkdimensjon, samt innpress (både originalt og på dine felger), så er det lettere å si noe om du kommer innafor toleransekrava i lovverket, eller om du trenger egen dokumentasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2007 ok Std. dekkdimensjon: 205/55/16 Std. felgdim 6,5x16 Min. innpress: 50 mm Om jeg kommer med 44 mm innpress, får jeg ikke godkjent da? Skal inn inn å godkjenne justerbart senkesett. Så tenkte å godkjennne hjul når jeg først var innom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2007 Endringen i rulleomkrets er på 2,4%, og er under de 5% lovverket gir deg. Innpresset kan endres 7,5mm hver vei, i ditt tilfelle 6mm, altså lovlig. Så lenge dette ikke tar borti bilen noe sted eller stikker utenfor hjulbuene, så skulle vel dette være grei skuring, såfremt dokumentasjonen på senkesettet ditt ikke setter noen begrensninger til hjuldimensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2007 Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 20, 2007 Er det noe problem at jeg har 8" bred felg foran og 9" bred bak? Blir det for stor sporvidde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 20, 2007 Lik eller forskjellig dekkdim foran/bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 21, 2007 Det er likt. 235/35 Innpresset er foresten 45 ikke 44 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 21, 2007 Er ikke lov med forskjellig felgdimensjon foran og bak, med mindre det er levert orginalt eller du har papirer på at det er godkjent (TÜV) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...