Får ikke strammet kuleleddet på fremre nedre bærearm

Anbefalte innlegg

Det gikk omsider greit å få montert den nye forstillingen. Eneste problemet jeg har er at jeg ikke får strammet mutteren på kuleleddet på nevnte arm. Dette er bærearmen som støtdemperen er festet i.

Bilde her:

http://www.audiworld.com/tech/pics/wheel43_kevcpa4_014.JPG

Ikke den med mutteren på oppsiden, men den med mutter på undersiden som man ikke ser.

Det er umbracofeste i bolten slik at man skal kunne holde igjen den mens man strammer mutteren, men i og med at det skal strammes til 100nm er det umulig å unngå å knekke umbrakobitsen. Jeg har prøvd å jekke forhjulet så langt opp det går for å få maks belastning på, og samtidig holde igjen med umbrakonøkkel, men når jeg da prøver å stramme går bare bolten/kuleleddet rundt sammen med mutteren.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lurte på å bare la det være sånn, kjøre med bilen en god stund(1000km eller noe), og så satse på at det hadde satt seg skikkelig slik at jeg da kunne etterstramme mutteren. Men vet ikke jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blås muttern av igjen med luft og smør den og gjengene og blås den fast igjen , sjekk så med moment da burde det gå greit. Skal du hjelpe den med og låse i konen på du ha press slik att konen blir trykket ned i hullet sitt samtidig som du skrur. Problemet med muttere med nylon foring i er att de trenger smøring for ikke og bli ødelagt eller gå tungt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg at den umbrako løsningen ikke er god: bh : Mener å huske at det er ett parti med gjenger over/uttapå mutteren ? Finn da en vannpumpe tang og hold imot med den. Når du skal demontere dette en gang ( forhåpenligvis aldri ) må du file vekk dette partiet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har som sagt prøvd å låse den med press, men funket ikke. Har desverre ikke kompressor enda, men da hadde saken vært grei. Tror jeg får prøve på det Sigve foreslår, og bare ofre den ytterste delen av bolten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varm mutteren sånn at nylonen blir litt myk, da går det greit, og når nylon blir kald legge den seg rundt gjengene og låser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.