#1 Skrevet August 13, 2007 Har satt på et weitec hicon gt sett på bilen. Hicon gt settet har coilovere foran, mens bak er det vanlige sportsstøtdempere og fjærer, men fjærsetet kan reguleres i 10mm trinn fra minimum 30mm til maksimum 70mm senk. (30-50 som er TÜV godkjent). Ulempen er at man må av med støtdemperene bak for å justere. Jeg satte det på laveste bak(70mm), og 5 cm fra laveste foran. Da jeg satt bilen på bakken var den da så lav foran at dekkene tok ani skjermbuen. (Tyder dette på feil ET på felgene? Har RS4 replica felger som sto på bilen da jeg kjøpte den). Justerte 2,5cm opp foran, og har kjørt en dag med dette nå. Jeg føler at det er mye mer eksoslyd inni bilen nå enn før. Er dette vanlig når man senker såpass mye? (Pga mer resonans under eller noe?) Har og sett at enkelte har skrevet i noen poster at det blir stivere jo lavere man justerer coiloversettene. Hvorfor det? Man flytter jo bare fjærene nedover, så skulle vel ikke bli stivere av den grunn? Bare lurer, fordi jeg syns det var en smule stivt. Har uansett planer om å heve bakparten 2cm, men kunne tenke meg å beholde den så lav som den er foran. Er akkurat 2,5 cm fra dekket til hjulbuen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2007 Riktig at man bare flytter fjæra nedover, er en del som ikke har skjønt akkurat det. Det som skjer når den blir lavere, er at du får kortere vei før det stopper i bump-stopen på toppen av demperen, slik at det føles stivere. (og forsåvidt blir stivere, da bump-stopen er ganske så hard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2007 Hehe, ja var det jeg regnet med. Det kunne jo være snakk om progressive dempere, men lite sansynlig. Kjøreturen idag har vært uten harde humper, så har nok ikke vært borti bump-stop'en enda. Så da kan jeg konkludere med at Weitec settet hvertfall er stivt nok. Men heldigvis mykere enn supersport o.l. Jeg kjøpte forøvrig motorfester og girkassefester fra 034 Motorsport, slike som du har planer om å kjøpe. Kan anbefales. De har begynt å produsere fester til førersiden av girkassen og nå. Ikke noe vibrasjoner, kun litt dirring i rattet på tomgang. Null bevegelse i girstangen lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2007 Godt å høre angående motorfestene. Jeg har kjøpt motorfester og girkassefeste fra 034 jeg også, men har bare ikke hatt tid til å montere de ennå. Hvilke kjøpte du, street eller track? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2007 Street density. Track density ville blitt altfor ubehagelig å kjøre med for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2007 Street density. Track density ville blitt altfor ubehagelig å kjøre med for min del. Høres meget bra ut. Jeg tenkte på samme måte, og kjøpte street. Da gleder jeg meg til å få på festene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2007 Lurer på om den økte eksosstøyen er forårsaket av stivere fester, slik at lyden forplanter seg bedre? Det samt at bilen sitter lavere, og dermed blir det mer resonans under bilen? Når jeg står utenfor bilen og hører, er det nøyaktig like mye/lite lyd som før, men når jeg setter meg inn i bilen er det mer brumming enn før. Hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2007 Sikkert bare subbet nedi og slått hull i eksosen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2007 Nei, det var slik fra første stund jeg startet bilen etter å ha jekket den ned fra bukkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...