#26 Skrevet Oktober 18, 2004 10000km holder i massevis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 18, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen 10000km holder i massevis Dein e go! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 19, 2004 KJører skift på 10000 jeg også.. olje og filter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 19, 2004 Jeg skifter hver 5000km. Jeg kjører Castrol TWS 10-60. Dette er jo ei motorsport olje og skal ha veldig bra egenskaper ved høye temperaturer, noe som trengs i en turbobensiner som blir kjørt relativt friskt. Grunnen til at jeg skifter så ofte er for å ha ei olje som innehar de egenskapene den er ment til å ha. TWS motorsport oljen bør ikke kjøres for lenge mellom skifte intervallene, da den mister disse egenskapene fortere ved "hard bruk". Dyr olje og mange skift:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 19, 2004 oki siden jeg desvere har skift olje sikkert på et par titusner av vw og audi, så må jeg jo bare si til dere at på disse bilene frem til dem kom med longlife olje skift så er olje intervallet 15000km eller 1 gang i året, selfølgelig kan man skifte før. men fabriken sier 15 000km. har jobbet på tidligere auto e-18 og der brukte dem shell ultre(fy for en dritt olje motorene grodde jo igjend inni) begynte så på Hamax på hønefoss der brukte dem castrol slx olje og motorene så utrolig rene og fine ut inni og ingen av de gamle bilene tikket en gang i motsetning til hos auto e-18 med jeg skal prøve castrol tws nå siden den andre castol olja jeg fylkte på nydlig ikke helt tålte kjøringen min,0-40 olje. mista litt olje trykk på dom gang ca 0,5 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 19, 2004 Hver 5000km er oppskrytt så lenge dere ikke bor på banen Å bytte olje hver 5000 er som å lade mobilbatteriet hver kveld. Funker fint det, men er unødvendig.. om man ikke sitter i telefonen 24/7 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 19, 2004 Kommer helt ann på personen som ser det: ja : Noen som liker å ta ekstra vare på bilen sin også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 20, 2004 Opprinnelig postet av Glenn Ivan Munthe Kommer helt ann på personen som ser det: ja : Noen som liker å ta ekstra vare på bilen sin også. Hehe, vi kommer nok ikke til å få slutt på diskusjonen uansett Greit med forskjellige meninger, ikke sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 20, 2004 Bruker Castrol GTX magnatec, merkbart midre tikking og (u)lyder fra motoren. 5w40 btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...