Anbefalte innlegg

heisann, har noen problemer med bilen min andre her sikker har vært borti tidligere..

 

dette gjelder 91 s2 coupe

 

*først ut er el vinduene(s2 coupe) disse er helt døde, lyser ikke i kanppene heller.. rele/sikring? hvilke og hvor? :)

 

*har også problem med sentrallås, for hver gang jg starter bilen, går høyre dør og bakluka enten i lås eller låses opp: klø :

 

*diff sperren vil ikke aktiveres, hvor går vakumslangen da jeg tipper denne er synderen?

 

*siste problem jeg vil ha ut av verden er vanntemp måler da denne ikke flytter seg lengere enn akkurat til 50 merket for så å stoppe opp der..

 

har søkt opptil flere ganger på hvert enkelt problem men synes ikke jeg finner noe jeg kan dra nytte av, mulig jeg tar feil men prøver iallefall selv..

 

takker for alle svar da jeg begynner å gå tom for ideer..

 

mvh ulfern :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen? :=)

 

Vanntemp: Gjetter på termostat. Hvis tempmåler går høyere med motor på tomgang er det enda en indikasjon på termostat. Hvis du har klima kan du lese av vanntemp på denne også, står forklart her et sted.

 

Her tror jeg: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=53510&highlight=koder+gammel+klima

 

Feil på tempføler (3 eller 4 polet under innsug) kjennes igjen på at temperaturvisning synker umotivert og ganske fort, for så og kunne stige opp igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men både tempføler (3/4) polet og termostat er tatt fra en annen motor der dette fungerte utmerket.. hva med den føleren(2polet) ved siden av den multigiveren? kan denne kødde til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rele til elvinduene sitter sammen med masse andre rele under rattet bak dekslet over fotene dine :)

er ganske sikker på at det er det største.

 

styreenheten til diffsperra sitter under baksete. du kan jo bytte om på vacum slangene som går ned til diffen.. da finner du ut om problemet er elektrisk eller mekanisk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være selve viseren, eller uret ditt som viser feil, skal kunne sette en motstand i ledningene ifra føleren, vet ikke hva den motstanden skal være på, men da vil du kunne sjekke om viseren viser riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en nogenlunde samme Bil, Coupè 1989, jeg hadde noe av det samme problemet på min, Tempføleren flyr noen ganger opp og så fort ned igjen og blir på bunn o,s,v... i mange tillfeller er det Giveren, Slangen osm går fra toppen av den stpre radiatoren og inn i motoren ( lett og se) i underkant der sitter føleren/sensoren... Ett rent helvette og komme til der med 28 mm fastnøkkel! men det går ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en nogenlunde samme Bil, Coupè 1989, jeg hadde noe av det samme problemet på min, Tempføleren flyr noen ganger opp og så fort ned igjen og blir på bunn o,s,v... i mange tillfeller er det Giveren, Slangen osm går fra toppen av den stpre radiatoren og inn i motoren ( lett og se) i underkant der sitter føleren/sensoren... Ett rent helvette og komme til der med 28 mm fastnøkkel! men det går ! :)

 

takk, men har allerede prøvd å bytte føler allerede.. en fra en bil som fungerte utmerket, så vil ikke tro den er syndern.. hvor høyt gikk viseren hos deg da? min passerer aldri 50 merket..

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være selve viseren, eller uret ditt som viser feil, skal kunne sette en motstand i ledningene ifra føleren, vet ikke hva den motstanden skal være på, men da vil du kunne sjekke om viseren viser riktig.

 

 

 

viseren/speedometer og føler er lånt fra annen bil som ikke har hatt dette problemet, men vil prøve dette uansett, vet du hvilke stikkere jeg skal laske med motstand da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rele til elvinduene sitter sammen med masse andre rele under rattet bak dekslet over fotene dine :)

er ganske sikker på at det er det største.

 

styreenheten til diffsperra sitter under baksete. du kan jo bytte om på vacum slangene som går ned til diffen.. da finner du ut om problemet er elektrisk eller mekanisk..

 

okei, skal se hva jeg finner oppi der..

 

regner med det må være noe vakumstyr, for når jg trykker inn diffknappen lyser den gule trekanten og hører att det slår i rele under setet, men ikke det grønne lyset..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, skal se hva jeg finner oppi der..

 

regner med det må være noe vakumstyr, for når jg trykker inn diffknappen lyser den gule trekanten og hører att det slår i rele under setet, men ikke det grønne lyset..

 

Har du sjekket om "hendelen" på diffen bak flytter seg når du slår på da? Jeg klarte å ta selve drevet i sperren. Da lyste trekanten, og rele slo inn og flyttet hendelen. Men sperren fungerte ikke. Og det grønne lyset på sperren lyste heller ikke da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje diffen er ferdig;P dette må jg sjekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjen ;)

 

da har jg fått fikset noen av feilene..

 

ang vinduene, hadde en kabel bak på sikringsboksen løsnet.. ? hmmm..

 

diffen hadde utett vakumslange i motorrom..

 

nå står kunn vanntemp/multiføler og sentrallås igjen :) håper noen kloker hoder har noen innspill, da mitt ikke er klokt nok :P

 

takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang.sentrallås. Ha vert borti på både S4 og S2 at ledningsnettet i bakluka kan ha jordings feil. Som da skaper problemene dine med låsing av bakluka. Det skal gå en lednings gjennomføring ved dørhengslene til bakluka, der kan det visst bli problemer. Eg hadde det på min gamle 90 CQ, gjorde at varmetrådene og litt sånn ikke virket. Bare en liten tanke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror kanskje feilen ligger ved noe rele.. noen som veit hvor og hvilket rele som hører til sentrallås på s2 coupe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang vanntemp, kan legge giverledningen til jord. Da skal den slå ut på maks på instrumentet.

 

Ellers kan det være at termostaen din er def og er åpen hele tiden.

Bare å bytte uansett da den ikke koster mer en en hundrings eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg funnet alle feil utenom sentrallås.. varsel lampe med dette symbolet,(!) blinker også hele tiden.. noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvilket rele som styrer sentrallås?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg funnet alle feil utenom sentrallås.. varsel lampe med dette symbolet,(!) blinker også hele tiden.. noen ideer?

 

Dette er helt sikkert Trykkakkumulatoren din som er lekk..(bomba)

Har hatt dette prob siden jeg kjøpte bilen.. Begynner å bli driitlei av pipingen av check systemet.ehehe

 

Kan seff vær noe annet med..

 

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test for bomba:

Skru av tenning helt, pump bremsepedalen til den blir hard.

Under 10 trykk, og bomba di er lekk;)

Kjøp ny hos CAC.

 

annen en:

Tomgang på bilen, vreng rattet høyre/ventre i 15 sek, mens du samtidig pumper bremsa.

Hvis (!) lyser er det vel enten bomba eller pumpa. Hvis ikke (!) vises, skru av tenning og pump bremsa som over. Vises tegnet da er det garantert bomba.

Kommer ikke lyset på da heller finner du deg en trygg plass å bråbremser fra ca 80.

Kjenner du at abs'en virker? (bra bombe)

Ikke? : ABS sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvilket rele som styrer sentrallås?

Hjernen/pumpa sitter i baksetet på høyre siden bak sideveggen foran hjulet.

Sjekk ar den har 12v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjernen/pumpa sitter i baksetet på høyre siden bak sideveggen foran hjulet.

Sjekk ar den har 12v

 

den har strøm.. det som skjer er att den låser opp og igjen passasjerdør og bakluke når jeg starter bilen, starter jeg den en gang.. låses den, og starter jeg den igjen.. åpner den opp igjen.. på førerdør skjer det aldri noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test for bomba:

Skru av tenning helt, pump bremsepedalen til den blir hard.

Under 10 trykk, og bomba di er lekk;)

Kjøp ny hos CAC.

 

annen en:

Tomgang på bilen, vreng rattet høyre/ventre i 15 sek, mens du samtidig pumper bremsa.

Hvis (!) lyser er det vel enten bomba eller pumpa. Hvis ikke (!) vises, skru av tenning og pump bremsa som over. Vises tegnet da er det garantert bomba.

Kommer ikke lyset på da heller finner du deg en trygg plass å bråbremser fra ca 80.

Kjenner du at abs'en virker? (bra bombe)

Ikke? : ABS sensor.

 

bomba ser ut til å være i orden, denne (!) lyser fra første sekund jeg vrir om tenninga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvor rele til sentrallås sitter,og hvilket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.