Ombygging fra G Lader til Turbo

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gjort det? Noen som vet noe om det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Storløs

Er det noen som har gjort det? Noen som vet noe om det?

 

Egentlig ganske bortkastet å bygge turbo på 8v i mine øyne. Noen tusenlapper ekstra brukt på en 16v, gir mye større potensiale. Kan jo fortsatt bruke Digifant sprutet fra G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Storløs

Er det noen som har gjort det? Noen som vet noe om det?

 

Jeg har bygget om en G40 til turbo, det tok meg 12-13 timer med kitt fra G-Tech i drammen.

 

Erfaringer: MYE, MYE mer drift sikkert. etter min menig skal jeg aldri ha G-Lader igjen, tåler igen ting ved trimming.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trimming kan jo være så mangt da.

Hva er det du legger i det at Laderen ikke tåler noen ting ved trimming? Bare nyskjerrig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Trimming kan jo være så mangt da.

Hva er det du legger i det at Laderen ikke tåler noen ting ved trimming? Bare nyskjerrig ;)

 

Når jeg hadde byttet chip, laderhjul og kame, blåste jeg simringen i hut og pinne, jeg tør vel å si at ingen i norge klarer å ta en G-Lader på en Polo II så for ut som jeg kan, overhalte sikkert g-laderen mellom 12-15 ganger, dette problemet er løst etter at jeg monterte turbo.

 

De fleste veit vel at noen av de lengste turenne jeg har hatt er m tog fra atic og tauet fra trollstigen, mange tauinger/henger vra våler og rudskogen.... var ikke mange ganger jeg dro fra treff ved å kjøre polo av sin egen kraft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy f... da skjønner jeg at du ble dritt lei. Var inne på tanken å bygge om til turbo eller 16VG60 selv, men sånn ble det ikke.

 

Var det G40 Lader eller?

Orginal deler til laderen?

 

Jeg har ikke turt å benytte noe annet enn org. deler når jeg har overhalt laderene mine. Dyrt som F... men jeg sover bedre om natten ;) Pluss jeg har klebet fast alle simringer med loctite.... så vi får se om det holder. Kan hende prosjektet mitt blir litt voldsomt når jeg endelig blir ferdig, og at Laderen ikke holder.... får se :)

 

mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er av den oppfattning at de orginal ikke er så bra som de spesial simringen PSD bruker. De orginale er produsert for ca 10 år siden og begynner å bli harde.

 

Skal prøve QPM sine simringer nå. har 5 sett på vei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

fy f... da skjønner jeg at du ble dritt lei. Var inne på tanken å bygge om til turbo eller 16VG60 selv, men sånn ble det ikke.

 

Var det G40 Lader eller?

Orginal deler til laderen?

 

Jeg har ikke turt å benytte noe annet enn org. deler når jeg har overhalt laderene mine. Dyrt som F... men jeg sover bedre om natten ;) Pluss jeg har klebet fast alle simringer med loctite.... så vi får se om det holder. Kan hende prosjektet mitt blir litt voldsomt når jeg endelig blir ferdig, og at Laderen ikke holder.... får se :)

 

mvh Geir

 

Det var g40 lader og jeg brukte org deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i det, Frode, men bare dersom man kjøper deler som har ligget på lager i 10 år pluss.

 

De delene jeg har kjøpt er laget av FAG/Götze på bestilling etter VAG orginal specifikasjoner av noen gale entusiastiske tyskere ;)

Dvs. de er nye og laget på bestilling. Ulempen er at produsentene kun lager delene på bestilling når de overskrider et stort volum, og derfor blir delene drit dyre.

 

Har man litt greie på det finnes det sikkert mange rimelige alternativer som møter og/eller overskrider kravene til VAG.... men som sagt det, har ikke jeg.

 

Spennende å se hvordan testene med QPM sine simringer kommer til å gå. Hold oss oppdatert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

 

Spennende å se hvordan testene med QPM sine simringer kommer til å gå. Hold oss oppdatert :)

 

 

Regner med å teste de skikkelig, med 58 ladehjul......

Muligens i en G60 lader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Regner med å teste de skikkelig, med 58 ladehjul......

Muligens i en G60 lader

 

Bror er forsøk kanin?!?!?!?!?!?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Bror er forsøk kanin?!?!?!?!?!?!?

 

Tror ikke han er veldig int. i det forsøket ;)

 

Har en G60 i kjelleren, "lett portet"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Storløs

Er det noen som har gjort det? Noen som vet noe om det?

 

Som Frode sier, så er det jo mer mulighet for "mos" i 16V maskinen, men hvor mye "mos" er du ute etter...

Å bygge om fra G60 maskin til 16V er ikke gjort i en fei...

 

 

Kan ha det mye morro med 8V turbo også, og har du alle delene klart, så skal mye være gjort i løpet av en helg... og så er det ikke minst mye billigere hehe....

 

(...har foresten gjort begge delene, så jeg vet...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Som Frode sier, så er det jo mer mulighet for "mos" i 16V maskinen, men hvor mye "mos" er du ute etter...

Å bygge om fra G60 maskin til 16V er ikke gjort i en fei...

 

 

Kan ha det mye morro med 8V turbo også, og har du alle delene klart, så skal mye være gjort i løpet av en helg... og så er det ikke minst mye billigere hehe....

 

(...har foresten gjort begge delene, så jeg vet...)

 

Ikke så mye jobb...

men med en 16V og noen "leftovers" fra en S2/S4 er man langt på vei ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Tror ikke han er veldig int. i det forsøket ;)

 

Har en G60 i kjelleren, "lett portet"

 

Jeg har muligens en som melder seg SVÆRT frivillig til det forsøket, da G laderen hans har tatt kvelden..ladet 1400 på SNS lista, så..også fant han litt tynt metallspon i IC røra, så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Jeg har muligens en som melder seg SVÆRT frivillig til det forsøket, da G laderen hans har tatt kvelden..ladet 1400 på SNS lista, så..også fant han litt tynt metallspon i IC røra, så..

 

Metallspon :eek: :eek: :eek: dårlig tegn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Metallspon :eek: :eek: :eek: dårlig tegn

 

Metallspon er aldri ett bra tegn, så derfor jeg sier det, hvis du trenger prøvekanin, så sitter han borti lia her..han kjører glatt med "lett porta" lader og 58 mm reimhjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Metallspon er aldri ett bra tegn, så derfor jeg sier det, hvis du trenger prøvekanin, så sitter han borti lia her..han kjører glatt med "lett porta" lader og 58 mm reimhjul.

 

Kan ikke teste sånt på biler som er så langt unna. Har ikke 58 hjul til G60 heller, bar til G40.

 

Krav til testing:

-Bilen må være tilgjengelig for meg når det skjer noe (og det kommer det til å gjøre),

 

-nødvendig verktøy må alltid være med

 

-bilen må ha riktig oppsett med dyser/chip

 

-må føre logg over hver tur

 

-laderen må være "expendable"

 

-laderen bør ha stand alone oljesystem for laderen

Dvs kun bilen min :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.