Anbefalte innlegg

ABS'en slår inn ved nedbremsing nesten hele tiden. Dette begynte nå plutselig. Er ingen lampe som lyser, eller varslespip som kommer.

Gjelder spesielt ved litt sakte kjøring og liten nedbremsing. Kjenner da abs slår inn, og det virker også som at abs jobber etter att bilen har stoppet opp. (Durer litt i pedalen)

Når jeg bremset litt hardt på grusen på gårdsplassen vår, virket det som at den låser bakhjulene ganske med en gang. Noen som har tips om hva det kan være?

edit: Gjelder da en 1999 bora tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro det er en sensor som ikke fungerer som den skal. Ikke sikkert du får det opp på diagnose siden det ikke blir registrert som feil, da ville abs'n slått seg av og varsel-lampe lyst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på dette jeg også. Vet jeg har hadd problemer med kontakten på venstre foran. Fant ut dette da jeg satte på nytt senkesett for en liten måned siden. Men har ikke hadd noe problem før nå. Tok å kjente litt på kontakten idag. Tok den av og satte den på igjen. Viser seg at låseklipsen på den er borte. Men etter dette, begynte abs lampen å lyse, og abs'en fungerer ikke i det hele tatt. Kan det skyldes noe her? Eller kan det være f.eks styreenheten for abs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag com er vår venn her. Få noen med vag com til å sjekke etter feil meldinger.

Abs en resetter seg vel selv om du stopper og starter bilen igjen.

Hvis du dro av pluggen med tenning på vil den sikkert gå i feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag com er vår venn her. Få noen med vag com til å sjekke etter feil meldinger.

Abs en resetter seg vel selv om du stopper og starter bilen igjen.

Hvis du dro av pluggen med tenning på vil den sikkert gå i feil.

Får vel enten stikke innom Møller, eller høre om det er noen i Trondheimsområdet som har VagCom.

Ja, vet den kommer da. Men slo av tenningen og startet bilen på nytt igjen. Så kom lyset på igjen etter ca 10sekunder.

Forresten, lånte en sånn feilkodeleser for OBD her en dag. Som kun leser ut feilmeldinger. Men fikk link error når jeg skulle lese ut. Vil det fungere med Vagcom da? Eller er det noe feil med diagnosekontakten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde identiske problemer på min etter demper bytte, et forsiktig kakk i abs sensoren så har den vært helt fin etterpå.. Møller vil nok si at den er defekt å må byttes.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo akkurat byttet dempere selv da. Så kan være jeg skal se litt på sensorene. Evnt pusse/smøre de litt, og sjekke kontakten. (Den skal jeg bytte uansett da låseklipsen er borte)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også dette etter hjullagerbytte. Sensoren må _helt_ inn i hullet. Hvis ikke leser den ikke fart skikkelig i lav hastighet. Vag-Com viser dette enkelt da du kan lese de individuelt. Får du feil og lys i dashen er det nok en sensor som er røket eller ledningsbrudd. Min røk ved demontering, så hadde også denne feilen. Vag-Com er din venn her også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.