#1 Skrevet August 14, 2007 Fra et par km/t -> xx km/t så lager den en rart skrike lyd. Det kommer fra høyre bakhjul. Er på en Nissan Maxima fra 1996. Noen som kan gi meg noen forslag om hva jeg bør se på? Takk for hjelpen, Vilhelm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2007 Fra et par km/t -> xx km/t så lager den en rart skrike lyd. Det kommer fra høyre bakhjul. Er på en Nissan Maxima fra 1996. Noen som kan gi meg noen forslag om hva jeg bør se på? Takk for hjelpen, Vilhelm Tja ? Ville sett om det lå en liten stein mellom bremseskive og bremseskjold på den Datsunen din........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2007 ta av hjulet og sjekke....hjullageret kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2007 høres ut som et hjullager begynner å bli slitent... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2007 Tipper og hjullager. Hadde selv høylydt kvittring fra høyre bakhjul, og det viste seg at bakhjulet var rimelig bevegelig sideveis. Trengte bare å etterstramme litt, så var det ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2007 takk for tipsene! Hvordan sjekker jeg om det er hjullageret a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2007 du tar tak i hjulet og kjenner slakken loddrett. Den slakken du kjenner da er lageret. Lageret kan være "skjært" uten at det er slakk den veien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2007 hvis det er hjullager så vil lyden ofte forandre seg når du kjører i svinger .. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2007 Er enig med Pål, tror 98% på at det ligger en liten stein mellom skiva og bremseskjoldet Hadde samme problemet OFTE på min gamle 90quattro....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 14, 2007 Takk for tipsene. Det ser ut som bremsekaliperen har låst seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...