Forskjell på Tdk,tdi og gtd?

Anbefalte innlegg

Noen som vet forskjellen på dei 3 modellene? fra f.eks golf 3.

 

Hvilken bruker minst drivstoff? Går best? og kan alle 3 kjøres på biodiesel?

 

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDK er vel den som går dårligst,mener på den har 75 hk. GTD har vel intercooler i tillegg som gir den 85 eller 90 hk tror jeg det var. TDI har 90 hester å går best,er vel denne motoren som går best også. En liten chip så bikker du 100 hk. Alle 3 kan vel fint kjøres på biodiesel såfremt de er senere enn 96 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTD har samme TDK som en CL/GL, ingen IC på dem. Dvs at GTD har 75 hk, med mindre det er en GTD TDI, som da har 90 hk. Fantes også en TDI 110 hk i Golf 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTD har samme TDK som en CL/GL, ingen IC på dem. Dvs at GTD har 75 hk, med mindre det er en GTD TDI, som da har 90 hk. Fantes også en TDI 110 hk i Golf 3.
Hmmm,mener på jeg har sett en GTD med ic. Mulig det var ettermontert,så iallfall orginalt ut. TDI 90 hk er vel den motoren som både går best og bruker minst diesel,den har jo elektronisk styrt dieselpumpe. TDK/GTD har mekanisk styrt pumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTD hadde nok intercooler også ja. Iallefall Golf2. Der satt den montert over girkassa. Effekten var vel 82 HK elns. :) Golf 3 GTD er jeg litt usikker på, men den tror jeg ikke har ic og effekten er derved 75 HK. Utseendemessig er den lik GTI derav GTD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Golf 2 (som har en 1.6 TD som ellers er stort sett lik 1.9 TDK) var intercooleren montert på alle TD'er av 1990 og 1991-modell, uavhengig om det var en CL, GL eller GTD. Opp til 1989 fantes ikke original IC på disse bilene, og det var det heller ingen 75-hesters 1.9 TDK som hadde.

 

Og jeg vil også nevne at 110-hk TDI bruker mindre diesel enn 90-hk, når begge er montert i Golf 3. Kommer selvfølgelig an på tyngden på førerens føtter :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du 110 TDI i golf 3 originalt da? Eller er det en ombygd bil du tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes originalt det ja, i både Golf 3, Vento og Passat B4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Per sier, Golf GTD i Golf 3 = Golf TDK og altså med 75 hk, ingen IC på Golf GTD.

 

Per, sikkert på at det er noe som heter GTD TDI? Jeg vet en får GT TDI for det har jeg selv hatt, denne fåes både med 90 og 110 hk (jeg hadde org 110) og skiller seg fra vanlig TDI pga utstyr/utseende da den har interiør og eksteriør fra GTI. I 97 kom også en jubilemusutgave som ble kallt GTI TDI og den var vell egentlig lik GT TDI bare den også hadde fått bremser fra GTI (og dermed 5 bolter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du 110 TDI i golf 3 originalt da? Eller er det en ombygd bil du tenker på?

 

Broren min har dette, Går faktisk VELDIG bra med den motoren. Med en chip så tror jeg man har en ganske morsom bil der. Dette er ikke en gti eller noe slikt, det er en Bon Jovi edition som kommer orginalt med sorte baklykter, blinkers,sportsinteriør og sølvbakrunn på instrumentene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Golf 2 (som har en 1.6 TD som ellers er stort sett lik 1.9 TDK) var intercooleren montert på alle TD'er av 1990 og 1991-modell, uavhengig om det var en CL, GL eller GTD. Opp til 1989 fantes ikke original IC på disse bilene, og det var det heller ingen 75-hesters 1.9 TDK som hadde.

 

Og jeg vil også nevne at 110-hk TDI bruker mindre diesel enn 90-hk, når begge er montert i Golf 3. Kommer selvfølgelig an på tyngden på førerens føtter :evil:

 

Feil! Var ikke IC på 1V motorene (1990-1992) i Golf/Jetta II med 60hk (miljødieselen med katalysator).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes originalt det ja, i både Golf 3, Vento og Passat B4.

 

Finnes forøvrig også i Polo stv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per, sikkert på at det er noe som heter GTD TDI? Jeg vet en får GT TDI for det har jeg selv hatt, denne fåes både med 90 og 110 hk

 

eg vet 100% sikkert at jeg har sett biler med både GTD TDI og GT TDI emblemer bakpå, men det kan jo selvfølgelig være emblem-trimming!

 

I 97 kom også en jubilemusutgave som ble kallt GTI TDI og den var vell egentlig lik GT TDI bare den også hadde fått bremser fra GTI (og dermed 5 bolter)

 

Jubileumsversjonen (20 Jahre) var vel en GTI TDI, og fantes i tre versjoner, GTI 8V (115 hk), GTI 16V (150 hk) og GTI TDI (110 hk). De hadde spesielt setetrekk, røde sikkerhetsbelter, og røde sømmer på ratt, girpose etc. Utvendig fikk de sotede baklys og blinklys foran, og BBS-felger. Lurer på om ikke de hadde rødt GTI-emblem også? : klø : Tror ikke de ble solgt i Norge.

 

Edit: Her er en tysk brosjyre på 20 Jahre GTI.

 

http://www.volkswizard.co.uk/brochures/20jahremk3gtibrochure.htm

 

Feil! Var ikke IC på 1V motorene (1990-1992) i Golf/Jetta II med 60hk (miljødieselen med katalysator).

 

Kan vel ikke sammenligne en Ecodiesel med en vanlig TD vel? Blir nesten som å sammenligne en 75 hk 1.8 med en 112 hk! : smil :

 

Ecodieselen var en annen versjon, laget for lavt forbruk og lavt utslipp. Denne var den første diesel med katalysator, men hadde, som du sier, ikke IC. Den vanlige TD (tidl. 70 hk) fikk IC og 80 hk for 1990/91-modellene. Jeg kjørte en 1991 GL TD m/IC på kjøreskolen, var en hyggelig motor det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen av dere leksikon hauda som vet om noen av dem kan kjøres på biodiesel da:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen av dere leksikon hauda som vet om noen av dem kan kjøres på biodiesel da:)?
Alle kan kjøres på biodiesel såfremt de er fra 96 eller nyere som jeg har skrevet før ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i lista her du Big.........http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1825180!volkswagen.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ka dei ligg på i pris dissa ettermonteringssetta? og e det mye som må byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ka dei ligg på i pris dissa ettermonteringssetta? og e det mye som må byttes?
Sjekk med Slinning på delelageret på Møller.........så får du kanskje svar iløpet av neste uke en gang ;) Har ikke peiling hva som skal byttes........men lurer på om det er noe ifm. med dieselfilteret eller noe slikt. Ser samme delenummer går igjen på flere biler som trenger ettermonterings-sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.