#1 Skrevet August 14, 2007 har en 92 s4 2,2t. skulle fylt opp klima annlegget. MEN finner ikke påfyllingsstussen!!! den er ikke på fram siden av radiator som de pleier. sett på alt av rør og slanger. til og med vært på møller og de viste ikke!! jeg trur det kan være at man må skru ut trykkbryteren i vannkassa?? kan det stemme? setter veldig stor pris på svar.. Mvh Cato 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2007 Du må skru ut lavtrykksbryteren i vannkassen og brokoble kontaktene i pluggen til denne ja, det er ingen fylleventil på lavtrykkssiden på disse bilene. Ventilen foran på kondensatoren er på høytrykkssiden og ikke egnet til fylling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2007 På min S6 ligger ivertfall fyllepluggen i bakkant av klimapumpa, sikkert likt på din.. Møller vet ikke nei, den var god 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2007 Ventilen foran på kondensatoren er på høytrykkssiden og ikke egnet til fylling. hvor er kondensatoren? Er det likt på min? Fylte direkte på pumpa/ved pumpa i vår, gikk finfint det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2007 Henger meg på dette spørsmålet ? hvor fyller man på en Rs2 ? Ser det er en kobling på selve pumpa. Men den er jeg ikke kar om å løsne.. Drar jeg i mer så knekker den garantert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2007 Ja, det er kobling på kompressoren, men den er jo helt håpløs å komme til om dekselet under motoren sitter på, det er jo som kjent noe dritt å ta av og på, er mye lettere å koble seg innpå ved lavtrykksbryteren.. Kondensatoren er det folk kaller "AC-radiatoren", den som sitter foran motorradiatoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2007 Du må skru ut lavtrykksbryteren i vannkassen og brokoble kontaktene i pluggen til denne ja, det er ingen fylleventil på lavtrykkssiden på disse bilene. Ventilen foran på kondensatoren er på høytrykkssiden og ikke egnet til fylling. ok det var der ja! men bro koble kontakten? hvorfor det? skal pumpa gå under fylling da eller? Fikk ikke det til å bli helt logisk.. Er så bra og få gode svar her når 5 mekanikere på møller var ute og så på bilen og ingen kunne svare!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2007 Er så bra og få gode svar her når 5 mekanikere på møller var ute og så på bilen og ingen kunne svare!! Hehe... Det må for det første være pinlig for møller, for det andre en skandale, de burde kunne gi deg svar på en slik ting... Men det er godt folk her inne har mer greie på det en møller da.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2007 Hehe, når man fyller et tomt anlegg må det selvfølgelig først suges vakuum i anlegget. Da skal kompressoren *ikke* gå. Deretter fyller man på noe gass, også med motoren/kompressoren ikke igang. Så starter man motoren, kobler inn kompressoren og fyller resten, riktig mengde står på et klistremerke et sted under panseret. Denne fyller man enten ved å bruke vekt (best), eller så kan man koble manometre på lav- og høytryksside og fylle etter disse. Grunnen til at motoren skal gå er at man bør følge med på trykket selv om man fyller med vekt, og dersom kompressoren ikke går får man ikke lest av noe trykk. De fleste verksteder har apparater som gjør hele jobben, bare å koble på lav- og høytrykksside og programmere apparatet til å gjøre det som trengs.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2007 Hehe, når man fyller et tomt anlegg må det selvfølgelig først suges vakuum i anlegget. Da skal kompressoren *ikke* gå. Deretter fyller man på noe gass, også med motoren/kompressoren ikke igang. Så starter man motoren, kobler inn kompressoren og fyller resten, riktig mengde står på et klistremerke et sted under panseret. Denne fyller man enten ved å bruke vekt (best), eller så kan man koble manometre på lav- og høytryksside og fylle etter disse. Grunnen til at motoren skal gå er at man bør følge med på trykket selv om man fyller med vekt, og dersom kompressoren ikke går får man ikke lest av noe trykk. De fleste verksteder har apparater som gjør hele jobben, bare å koble på lav- og høytrykksside og programmere apparatet til å gjøre det som trengs.. ja riktig! da får jeg prøve i morgen! håper det blir bra. har en liten mistanke til lekasje i radiator, men det finner jeg ut.. hehe. Tusen takk for svarene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2007 Litt ot ,men finnes det noen som er flinke på slikt i vestfold (sandefjord) skulle hatt igang ac'n min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...