RS2 girkasse - synkro vekk

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra tyskland begynte jeg å få problemer med å gire fra 5-6 over 4000omdr, og i løpet av 30mil hadde dette spredd seg til alle gir og alt over 2500omdr. Hvor mye koster det å få disse girkassene overhalt, og er det deler man kan bruke som tåler mer enn de orig??:confused: :confused:

 

er det nye synkro ringer som må byttes mellom alle gir, eller kan det være for lite olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fix-it i sverige holder vel på med et kit til disse kassene, men blir nok dyrt. Ellers har du jo X-trac hvis du har ei årslønn å bruke på girkasse..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^har jo sett rs2 kasser til salgs for 10-15 lapper, er det billigere å kjøpe en brukt enn å overhale den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt 15-17 000 for bytte kasser, med innbytte, så man kan jo kanskje ringe litt rundt og høre på overhaling, kjett å kjøpe ei brukt ei som bare er litt bedre enn den forrige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt merkelig at det skulle skje på alle gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

norskbildelsenter driver vel med overhaling/salg/innbytte/brukt osv på girkasser, kan jo høre med dem?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var da mystisk at det skulle komme på alle gir praktisk talt samtidig... Det er ikke bare for lite olje på den da? Hvis det er det, så kan du jo selvfølgelig ha slitt ut sync-ringene allikevel, men det kunne kanskje være verdt å sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde omtrent samme problem på en 90 quattro type 85. Det var hovedsylinderen som var dukken.. Sjekk den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at sync på alle gir har gått så fort. Jeg tror heller på tomt for olje, gåen clutch / hovedsyl syl eller feil i giroverføring.

 

Kan godt være at noe har løsnet og forskjøvet seg i overføringen, noe som førte til at du må dra hardere i spaken mellom 5-6 som igjen fører til mere feil i overføringen så du får plunder med andre gir også.

Er ikke mye skal være feilstilt før det merkes vesentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal på service om ca 1000km så jeg får be de om å skifte giroljen og se om det skjer noe. Det gå greit å kjøre på norske veier, blir ikke så mye høyt turtall i 4,5 eller 6 gir her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vær klar over at selv om servicer sier at de skal bytte girolje så gjør de nødvendigvis ikke det... Har vært borti en golf 2 med automat. Den slutta å gire totalt, fikk den bare i første... så viste det seg at girolja var mildt sagt morken, den skulle vært bytta 3 ganger av møller siden den var ny, men det har mest sannsynlig ikke skjedd. Skal ikke nevne hvilken møller butikk dette gjelder, men du skjønner sikkert poenget..

 

litt OT, men må bare føye til at møller er latterlig useriøse og behandler kunder i enkelte tilfeller som dritt i forhold til erke konkurrenten Bmw. Har vært borti flere tilfeller der de ikke har gjort jobben de skulle men likevel har påstått at de har. På grunn av blant annet dette og den blodprisen de tar for deler så kan det nok hende at Sqs'en blir min første og siste audi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns også det var rart at dette skulle skje i alle gir, vil vel heller tippe på clutch-problematikk enn selve girkassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet olje på girkassen i dag,.......ingen forbedring :( Skal på 155k service hvert øyeblikk... får be de gå over og sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker alt normalt når du setter bilen i gir fra fri når du står i ro?

 

-Kunne vært at den ikke frir skikkelig ut.

 

-Denne deler vel væske med bremsevesken, så luft i systemet er utelukket, men viss det er på absolutt alle gir er jo slavesylinderen en annen mulighet, evt girvoerføringer som har løsnet eller skjøvet seg på et vis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^fungerer som normalt når bilen står stille og settes i gir ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med forhandleren igjen i dag. Han mente siden det ikke var noe problem å sette bilen i gir mens jeg stod stille, altså ingen motstand eller ulyd, at det måtte være noe inne i girkassen. Han anbefalte meg å ta kontakt med NBS, og nevnte at de tar 22.250,- for en overhaing av CRB kasse : mad : : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med ACE comp. i Sverige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med ACE comp. i Sverige?

 

nei, har du no kontaktinfo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, har du no kontaktinfo?

 

http://www.ace-competition.com/

 

Adress: ACE Competition

Kilsundsgatan 10

504 68 Borås

Sweden

 

 

Telefon:

+4633 141714

 

Fax:

 

+4633 141716

 

 

E-mail:

info@ace-competition.com

 

Öppettider:

 

Mån-Fre 07.00 - 17.00

Frukost 9.10 - 9.30

Lunch 12.00 - 13.00

 

Telefontider:

 

08.00 - 12.00, 13.00 - 17.00

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^takker og bukker.

 

mail sendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.