#1 Skrevet August 15, 2007 Som sagt, kom ikke bilen gjennom EU-kontrollen pga, justeringen på nærlys ikke funket. Jeg vet at justeringen er koblet ifra, da den bare "hakket" når den var koblet til. Hørtes ut som om den ikke kom inn på tannhjulene. Så den var koblet ut. Var fult klar over at det kunne føre til 1-er feil på kontrollen, men hadde ikke trodd at det skulle bli en 2-er feil. Og er det noen som har en anelse om hva som kan være galt og hvor mye det vil koste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2007 Kjipt med verksteder som er så pirkete... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2007 Værste av alt er at Møller selv, sa de ikke viste hva som måtte gjøres. Da han som sto i "kundemottaket" ikke kunne noe om disse VW bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2007 da hadde jeg sagt at da kan de ikke sette det opp som en feil heller. visst han ikke veit hvordan dem fungerer hvordan veit han da at den er defekt??? jeg hadde dratt et annet sted og tatt kontrollen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2007 da hadde jeg sagt at da kan de ikke sette det opp som en feil heller. visst han ikke veit hvordan dem fungerer hvordan veit han da at den er defekt??? jeg hadde dratt et annet sted og tatt kontrollen. Problemet er vel at det sendes inn skjema og da står jo feilene der. Men dersom justeringen ikke funker så er trolig justeringsmotoren/delene defekte. Må da bytte de eller worst case bytte lykta.Men så lenge lampene er korrekt justert så skal vel bilen gå igjennom EU eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2007 slik er det å ta EU kontroll på møller... De er pirkete! Og hvor står det at defekt lyktejustering er 2`r feil?? Om lykta har rett instilling på eu kontrollen kan vel ikke dette gi en 2`r feil?? Tror jeg ville sjekket litt nærmere .. det som skal sjekkes anngående nærlys på ec kontroll er: Visuell kontroll av lykter/glass/reflektor Kontroller lykteinnstilling Kontroller fjern/nærlys regulering feil instilling 2 feil defekte pærer 1 feil defekte reflektorer 2 feil sprukket glass 1 (2) feil matte reflektorer 2 feil ulovlige pærer 1 (2) feil ulovlige lykter 1 (2) feil fjernlys/ Nærlys regulator def. funksjon 1 (2) feil er i utgangspunktet en 1 feil... men kan bli 2 feil.. vet ikke når... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2007 Om de ikke finner feil, så leter de helt til de finner en. Men det er viktig å ha bilen i godkjent tilstand, man skal være nøye, men det er måte på hvor nøye. Hadde hvite led pærer i bilen min, det ble ikke godkjent, skulle være orginale pærer. Men loven sier at man skal ha ett hvitt lys i parklysene, men orginale parklyspærer er mere gule en hvite!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2007 følger dem boka er dette feil...så fix feilen og godkjenne bilen... er ikke værre enn det... dem ser ikek at denne er def om lysa står riktig..noe dem ikke kan ha gjort,... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2007 Nå er det vel ikke påbudt med høydejustering av lykter ? med mindre du har xenon da ? Og da står du vel fritt til og koble ut den funksjonen .. Kan jo være at de misforstår fjern/nærlys regulering, det er vel bryteren som slår over til fjern/nær og ikke høyde på lyset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2007 Nå er det vel ikke påbudt med høydejustering av lykter ? med mindre du har xenon da ? Og da står du vel fritt til og koble ut den funksjonen ..Kan jo være at de misforstår fjern/nærlys regulering, det er vel bryteren som slår over til fjern/nær og ikke høyde på lyset Er nok ikke xenon på den,kun GTI`en som har det. Men kan være som det er med bakrute visker/spyler/tåkelys.... er ikke påbudt men om det er der så skal det funke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2007 Det er jo ikke krav om at du skal kunne justere lysene innvendig, det som er kravet at lysene skal være korrekt justert. Men så er det jo noe som sier at alt ekstra sikkerhets utstyr skal fungere, eller så skal det fjernes helt. Du har valget, reparer det, eller fjern det. Jeg ville vel bare ha byttet ut disse el.motoren som er til høydejusteringen, garantert de som er deffekte. Alternativ er at du napper ut bryteren til høydejusterings bryteren og erstattet den med ett lokk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...