Anbefalte innlegg

Trenger nye lykter fort som f..

 

Er lykter som er E-merket godkjent til å kjøre på vei med? Trenger jeg noe papirer av noe slag siden det ikke er orginal lys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det, så lenge de er E-merket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E eller Dot merking trenger ikke Tüv papirer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som er e-merket er lov. Og alt som selges i Norge er e-merket (med noen unntak såklart).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som og er vigtig med tanke på godkjenning er at den totale lystyrken ikkje kommer over 100.

Lysstyrken står på lykeglassa.

Ikkje noko problem å tenke på så lenge det er snakk om vanlege lykter, men viss ein skal ha grøftelys, tusenmetere osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som er e-merket er lov. Og alt som selges i Norge er e-merket (med noen unntak såklart).

 

Alt som selges i norge er ikke E merket nei... mye av styling og snax som ikke er E-merket.

Di fleste lykter man får rundt er ikke E merket....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske strenge krav til å få lyktene E-merket, og falske E-merker har jeg sjeldent hørt forekomme. Så lenge lyktene har E-merker, så har ikke vegvesen eller politi noe å si på lyktene.

 

Jeg tror ikke DOT-merking er godt nok, for jeg vet at AMCAR-folket sliter litt med akkurat dette. Det er ikke mange amerikanske biler som er solgt offisielt i Europa, med medfølgende E-merkede lykter/glass/sikkerhetsbelter etc, men jeg tror det likevel blir godtatt på originale biler hvor alternative (E-merkede) lykter etc. ikke er å oppdrive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di fleste lykter man får rundt er ikke E merket....

 

Har nå byttet rundt hele bilen min, og alt der er e-merket. Da jeg var nøye på at de skulle være det, spurte jeg forhandler om dette ved kjøp, og det de har sagt på samtlige steder jeg har handla var at alt de hadde av lykter var e-merket, og at det ikke var lov å selge lykter i Norge uten e-merking. Men hva vet vel jeg, bare videreformidler det jeg har blitt fortalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er fullt lov å selge...for disse kan da brukes til ex:showbruk. men er ikke lov å bruke langs vei,.,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.