PROBLEM!!! TDi sort røyk velter ut :(

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest tråden om EGR plombering og soting av innsug, bestemte jeg meg for å rense innsuget på min passat 1,9 tdi 115 pd.

Godt fornøyd med resultatet og etter noen korte kjøreturer skulle jeg besøke min bestefar 30 min unna. Halveis ut i turen under forbikjøring mistet jeg all motorkraft og svart røyk veltet ut. samtidig som det kom et poff, akkuratt som jeg hadde mistet en slange mellom turbo og intercooler. dette har ikke skjedd. Egr er plombert ved manifoil og ikke ved egr ventilen. samt vacumslangene er heller ikke rørt. Bilen er chippet, stor intercooler er montert og effektannlegg fra kat.

noen som har noen ide om hva som er galt? har turboen tatt kvelden?

takk for alle svar, å ha litt innputts før jeg begynner å demontere er gull værdt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ingen ekspert men hadde samme på en A6 1,9 tdi når turboen tok kvelden. Utrolig hvor svart den røyken er. : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som en trykkslange har sprukket eler hoppet av.. samme skjedde med en kompis og hans golf 4 tdi med chipp.. trykkslangen løsnet, bilen gikk som en dass, og svart røyken sto bak bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket alle tilgjengelige rør... fant ikke noen lekasje. skal av med fronten i mårra og sjekke rundt ic. hvordan kan en med sikkert hvite at turboen er gåen. det er 0 pådrag i bilen.. hadde en vento tdi før der turboen gikk/låste seg helt. der kunne jeg bare pirke litt i den så gikk den noen km igjenn... turboen nå hadde litt motstand i seg men gikk an å dreie rundt... kanskje 1-2 mm slark kunne jeg kjenne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 95% sikker på at du har lekasje i trykksiden ett sted. Lufta blåses ut da turboen begynner å lade, pumpa gir diesel til den mengde luft motoren egentlig skal ha = svart eksos og null effekt.

Hadde turboen tatt kveld burde det ryke blått ( olje som blåses inn i eksosanlegget )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers om du er riktig uheldig kan reg-reima ha hoppet over et hakk. det skjedde på min. noe som resulterte i en helvettes masse røyk og null kraft. men da gikk den også noe urent på tomgang...

får holde en knapp på feil på trykksiden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret står i avataren til Tørrisen.......he he......måtte bare :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret står i avataren til Tørrisen.......he he......måtte bare :P

HÆHÆ! det stemmer!

Problem løst!

: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motatt! legger meg for kvelden, tusen takk for svar og for å gi meg håp ;) hehe

skal gi en liten sittrap i mårra når jeg får av fronten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det var en slange som hadde løsnet, kunne ikke se eller kjenne det i går. fant det ut etter at jeg hadde sjekket egr, alle slangeklemmer rundt turbo... demonterte fronten så kom jeg til og under olje kjøleren på høyre side hadde et av silikonrørene løsnet i et aluminiums rør :) heldigvis ikke turbo-havari enda på meg :) driver uansett å forhandler med en kar på tdiclub etter bolton oppgraderings turbo nå, blir spennende å se hva jeg kan få til. isåfall blir det bedre cluch og svinghjul samtidig tror jeg..

PS: fin passat Rune :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint du fant feilen :)

Så et innlegg om regreim som har hoppaover dieselpumpa et par hakk..... det kan jeg skriveunder på at ryker SVART :)

Bytta reg reim på min firmabil (iveco, liten lastebil) der hoppa reima over 2 ganger på 2uker.... men berga ventiler mm så havari var vi foruten for begge ganger :)... noen sier FLAKS... menmen :D

Var låsemuttern på strammehjulet som ikke ville låse mer :)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

turboen på en vento jeg hadde sto helt bom fast, det skjedde på tur til oslo...

tenk deg det røyk opp dobbeltfelt-bakkenne før brumundal...heheh ikke kult å ligge bake meg der da..

i afghanistan har vi iveco pansrede biler med 190hk cdi motorer, turboene tåler ikke varmen så de ryker hver 2000km, der skal jeg love deg det ryker!! 190hk ,7tonn og dau fra før, kan tenke deg hvordan den bilen går uten turbo da!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det var en slange som hadde løsnet, kunne ikke se eller kjenne det i går. fant det ut etter at jeg hadde sjekket egr, alle slangeklemmer rundt turbo... demonterte fronten så kom jeg til og under olje kjøleren på høyre side hadde et av silikonrørene løsnet i et aluminiums rør :) heldigvis ikke turbo-havari enda på meg :) driver uansett å forhandler med en kar på tdiclub etter bolton oppgraderings turbo nå, blir spennende å se hva jeg kan få til. isåfall blir det bedre cluch og svinghjul samtidig tror jeg..

PS: fin passat Rune :)

Takker. :)

Ikke så mye styling på enda da men. Hehe...

Pen bil din også. Liker den gule fargen. :) Var på utkikk etter samme fargen da jeg skulle kjøpe, men kom over denne her isteden. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. :)

Ikke så mye styling på enda da men. Hehe...

Pen bil din også. Liker den gule fargen. :) Var på utkikk etter samme fargen da jeg skulle kjøpe, men kom over denne her isteden. ;)

hadde en grå 98 110tdi før jeg, rakk ikke gjøre så mye med den. kjørte av veien og tok hele høyre side. heldigvis dekka forsikringa de 70000 det kostet for 2 dører, h framskjerm, h bakskjerm og bakluke lakk inkl. :) fikk ny forstilling også fordi den var ødelagt fra før.. hehe tjente 30000 når jeg solgte den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal dere til rudskogen i september eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en grå 98 110tdi før jeg, rakk ikke gjøre så mye med den. kjørte av veien og tok hele høyre side. heldigvis dekka forsikringa de 70000 det kostet for 2 dører, h framskjerm, h bakskjerm og bakluke lakk inkl. :) fikk ny forstilling også fordi den var ødelagt fra før.. hehe tjente 30000 når jeg solgte den

Hehe.. Ja, d går å gjøre et varp noen ganger. ;)

Har store planer for denne her, men ting tar liksom litt tid når man er borte på jobb så mye. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal dere til rudskogen i september eller?

Dere? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja til rudskogen? du foreksempel? ligge i telt om være blir bra jeg iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.