Plugget EGR, fikk eksos inn i kupè

Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd jeg, da jeg ikke vill fylle opp den andre.

Etter å ha plugget EGR fikk jeg en del eksos lukt inn i bilen.

Jeg hadde da blendet av røret der det går inn på innsuget.. Da jeg fant ut at det lakk valgte jeg å plombere det like før ventilen, den som sitter ved innsuget. -Et par prøveturer seinere, og det lekker like jævli.. I dag tok jeg av hele røret og plugget det like greit nede ved eksosmanifoilen, byttet pakning og brukte eksospasta.. -Tror du det hjalp.. -NEI!

Det rare er at jeg merker kun at det svir i øyene og klør i i nesa.. Så først når jeg åpner vinduet kommer selve lukta av feit diesel eksos.. Det er til å spy av..

Noen tips?

Kan det lekke et annet sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen?

Noen som vet om det finnes noe utstyr for å påvise/spore eksos?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm trodde et sekund her at jeg kanskje hadde fikset det.. Jeg driver å lakkerer "listen" som skiltlysene og håndtaket til bakluken sitter i, da den hadde en stygg ripe. Da den er tatt ut er det en del hull rett inn i bagasjerom, tenkte kanskje at eksosen blei sugd inn her og inn i kupèn.

Fikk tettet hullene, og prøve kjørte litt, det virket bedre en stund, men så kom eksos lukta.. Nå er det like før jeg gir opp. Møller hadde ingen gode forslag, heller ikke en kompis somer vag mekaniker haddee noen lure forslag bortsett fra å ta bort plomben i EGR systemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke noen lekasje under bilen da? Når du plugger EGR så vil jo eksosen bli mye surere og lignede. Så du kanskje ikke har merket lekasjen tidilgere? Sjekket rundt girmansjett og lignede der det ofte kan komme inn eksos?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke noen lekasje under bilen da? Når du plugger EGR så vil jo eksosen bli mye surere og lignede. Så du kanskje ikke har merket lekasjen tidilgere? Sjekket rundt girmansjett og lignede der det ofte kan komme inn eksos?

Ahh.. Tenkte ikke i de baner.. Jeg tenkte bare at eksostrykket ville kanskje økelitt da mer eksos går til turbo/wg.. Skal sjekke under bilen.. Kan jo være at jeg har hatt en liten lekasje tidligere som nå blir større da eksosen har høyere trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.