#1 Skrevet August 16, 2007 Grom lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2007 Det der var jo bare forferdelig støyende, høres ut som tilnærmet raka rør uten noen demping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2007 Han hadde en merkelig måte å "ruse" motoren på synes nå jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2007 Hørtes helt åndsvakt ut den måten han rusa motoren på, grei nok lyd ellers, kanskje litt mye av det gode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2007 Han måtte være full han som rusa den! Det hørtes forferdelig ut!! Denne er kanskje litt bedre! : http://www.youtube.com/watch?v=XrOZ-RHe8SU&mode=related&search= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2007 Lyden var jo sjuk da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2007 Mulig de R32 motorene er bra avballansert, men uansett er det vel ikke mye bra å ruse en motor så høyt og mye/lenge uten belastning... Men etter måten han gjorde det på så virket det uansett som om vedkommende hadde en god porsjon bomull mellom øra.. Joa, lyden er helt grei den, men synes ikke den var helt konge heller.. For min del er det ingen motor-lyd som slår en gammel 911 RSR (med sledemating..) Du blir aldri den samme etter å ha hørt disse på Oldtimer Grand Prix Nürburgring.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2007 Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2007 Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren... DEN er jeg enig i! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 3, 2007 Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren... Rå lyd, og for et turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 3, 2007 Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren... OT: Info om motoren: Technical hidden Cylinders: V16 RPM: 12000 Displacement: 1487.76 cm³ Power: 410.1 kW (549.9 bhp) Dry sump: 50 to 70 lbf/in³ 135 degree V16 alloy cylinder block and crankcase. Cast iron wet liners. Bore: 49.53 mm (1.95 in) Stroke: 48.26 mm (1.90 in) Fuel system: Rolls Royce two-stage centrifugal supercharger with two 3in. SU carburettors. 5.7 bar maximum boost. Fuel: Petrol/alcohol fuel Ignition: Lucas coil, later four Lucas magnetos. One spark plug per cylinder Valve gear: 2 valves per cylinder @ 80 degrees with twin overhead camshafts per cylinder bank, via gear train from the centre of the crankshaft. Hairpin valve springs. Inlet valves: 1.25 in Exhaust valves: 1.09 in Crankshaft: Counterbalanced two piece with 8 plain bearings & 2 main roller bearings. (Later 10 plain bearings.) In Raymond Mays' book, he claimed the following power curve with the 4.0:1 supercharger (5.7 ata): 100 bhp @ 5,000 rpm 175 bhp @ 6,000 rpm 250 bhp @ 7,000 rpm 335 bhp @ 8,000 rpm 412 bhp @ 9,000 rpm 525 bhp @ 10,000 rpm 585 bhp @ 11,000 rpm 600 bhp @ 12,000 rpm He also stated that at Albi 1953, Fangio's V16 had a claimed 72 psi boost (4.9 ata) and 585 bhp @ 11,800 rpm. He reached 186 mph. Tony Rudd's book showed a power curve peaking at 612 bhp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 3, 2007 Ekstremt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...