Golf 5 R32 Concept, Exhaust Sound

Anbefalte innlegg

Det der var jo bare forferdelig støyende, høres ut som tilnærmet raka rør uten noen demping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han hadde en merkelig måte å "ruse" motoren på synes nå jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes helt åndsvakt ut den måten han rusa motoren på, grei nok lyd ellers, kanskje litt mye av det gode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig de R32 motorene er bra avballansert, men uansett er det vel ikke mye bra å ruse en motor så høyt og mye/lenge uten belastning... Men etter måten han gjorde det på så virket det uansett som om vedkommende hadde en god porsjon bomull mellom øra.. : bh :

Joa, lyden er helt grei den, men synes ikke den var helt konge heller.. : rolleyes

 

For min del er det ingen motor-lyd som slår en gammel 911 RSR (med sledemating..)

 

 

Du blir aldri den samme etter å ha hørt disse på Oldtimer Grand Prix Nürburgring..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren...:)

 

DEN er jeg enig i!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren...:)

 

Rå lyd, og for et turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på lyd er det vel ikke en motor som slår lyden i denne gamle V16 motoren...:)

OT:

 

Info om motoren:

 

Technical hidden

Cylinders: V16

RPM: 12000

Displacement: 1487.76 cm³

Power: 410.1 kW (549.9 bhp)

Dry sump: 50 to 70 lbf/in³

135 degree V16 alloy cylinder block and crankcase. Cast iron wet liners.

Bore: 49.53 mm (1.95 in)

Stroke: 48.26 mm (1.90 in)

Fuel system: Rolls Royce two-stage centrifugal supercharger with two 3in. SU carburettors. 5.7 bar maximum boost.

Fuel: Petrol/alcohol fuel

Ignition: Lucas coil, later four Lucas magnetos. One spark plug per cylinder

Valve gear: 2 valves per cylinder @ 80 degrees with twin overhead camshafts per cylinder bank, via gear train from the centre of the crankshaft. Hairpin valve springs.

Inlet valves: 1.25 in

Exhaust valves: 1.09 in

Crankshaft: Counterbalanced two piece with 8 plain bearings & 2 main roller bearings. (Later 10 plain bearings.)

 

In Raymond Mays' book, he claimed the following power curve with the 4.0:1 supercharger (5.7 ata):

 

100 bhp @ 5,000 rpm

175 bhp @ 6,000 rpm

250 bhp @ 7,000 rpm

335 bhp @ 8,000 rpm

412 bhp @ 9,000 rpm

525 bhp @ 10,000 rpm

585 bhp @ 11,000 rpm

600 bhp @ 12,000 rpm

He also stated that at Albi 1953, Fangio's V16 had a claimed 72 psi boost (4.9 ata) and 585 bhp @ 11,800 rpm. He reached 186 mph.

 

Tony Rudd's book showed a power curve peaking at 612 bhp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.