#1 Skrevet August 16, 2007 Nå har jeg punktert på venstre fremhjul. Overaskelsen var stor da jeg så at ståltrådene i dekket sto rett ut på innsiden. Har slitt såpass stort hull at det ikke lot seg reparere. Har hørt at dette er en gjengangerfeil på Touran av den nye typen...? En kolega av meg kjører en helt lik min bil.. samme modell og samme km. Hannes dekk var slitt mye mer på innsiden enn på utsiden. (fremme) Han fikk sef. dette på garantien. To nye dekk og stilling av spissing. Nå gjenstår det bare å se om jeg får det samme. Er det flere som har slike erfaringer? Er mine dekk ulovlige ifølge den norske lov? Dimmen er 8x19" felg, med 235/35-19" Vredestein Ultrac. Dekkene bak er det forøvrig mye mønster igjen på. Er åpen for innspill..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2007 Vil tro du får dekning for dette ja. Veit flere på jobben er blitt justert grunnet feil spissing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2007 Vil tro du får dekning for dette ja. Veit flere på jobben er blitt justert grunnet feil spissing. Takk for svar Bernt Owe! Noen andre som har mer å si rundt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2007 Viktig å justere spissing på disse bilene for å unngå dette. Regner med at bilen er senket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2007 Er dette et problem på originale Touran eller med originalt sportsunderstell (som Exclusive)? Eller skyldes det senk etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2007 Viktig å justere spissing på disse bilene for å unngå dette. Regner med at bilen er senket... Ja.. bilen er senket 40mm med Cobra KW fjerer. Forstillingskontroll eller spissing ble desverre ikke gjort fra min side da bilen ble senket, så dette må jeg nok ta på min egen kappe. Har fått fin pris på nye dekk nå... så dette tror jeg ordner seg. Heldighvis har jeg en gratis berging med NAF igjen... slik at jeg får transportert bilen til TS Racing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2007 Da har jeg endelig fått på nye dekk forran. Forstillingskontroll er bestilt. Dekkene heter Kunho ECSTA SPT Slik der de ut: Er det noen som har erfaringer med disse dekkene? Jeg synes vertfall dem bråker en del mindre enn Vredestein Ultrac... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2007 Ingen som har kommentarer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 20, 2007 Hvordan er det med forstillingskontroll med 8x19" felger med 235/35/19" dekk? Har fått tilbakemelding fra VW og NAF at dem ikke kan ta slik kontroll med 19" hjul... Å hvis det er noen som gjør dette. så kan dem vertfall ikke gi meg garanti på jobben.... mht. slitasje på dekk. Vet dere om noen steder i Østfold/Fredrikstad som gjør dette og gir garanti med hjuldimmensjonen jeg har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 20, 2007 Sett på orginal dekkene og få den justert utifra det.. eller ta kontakt med forstillings eksperten i oslo.. justeringa blir den samme uansett dim.. tror jeg da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2007 Men er det veldig vanlig at hjul med dimmensjonen min slites skjevt... eller er det bare noe dem ikke tør og gi garanti på....? Vinterhjulene er jo på 225/45/17"... er jo ikke så mye smalere det.... (orginalt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2007 Er nok en del mer rullemotstand på de hjulene du har på kontra originaldim. og at dette påvirker spissingen er det ingen tvil om, men hvor mye er vanskelig å si. Viktig å få sjekka spissinga di uansett, selv om dette må bli med originaldim. hjul, nettopp for å få sjekket om spissingen din er innenfor spec. i utgangspunktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...