Feil spissing på ny Touran

Anbefalte innlegg

Nå har jeg punktert på venstre fremhjul. Overaskelsen var stor da jeg så at ståltrådene i dekket sto rett ut på innsiden. Har slitt såpass stort hull at det ikke lot seg reparere.

Har hørt at dette er en gjengangerfeil på Touran av den nye typen...?

En kolega av meg kjører en helt lik min bil.. samme modell og samme km. Hannes dekk var slitt mye mer på innsiden enn på utsiden. (fremme) Han fikk sef. dette på garantien. To nye dekk og stilling av spissing.

Nå gjenstår det bare å se om jeg får det samme.

Er det flere som har slike erfaringer?

Er mine dekk ulovlige ifølge den norske lov?

Dimmen er 8x19" felg, med 235/35-19" Vredestein Ultrac.

Dekkene bak er det forøvrig mye mønster igjen på.

Er åpen for innspill.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro du får dekning for dette ja. Veit flere på jobben er blitt justert grunnet feil spissing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro du får dekning for dette ja. Veit flere på jobben er blitt justert grunnet feil spissing.

Takk for svar Bernt Owe!

Noen andre som har mer å si rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å justere spissing på disse bilene for å unngå dette. Regner med at bilen er senket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette et problem på originale Touran eller med originalt sportsunderstell (som Exclusive)? Eller skyldes det senk etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å justere spissing på disse bilene for å unngå dette. Regner med at bilen er senket...

Ja.. bilen er senket 40mm med Cobra KW fjerer.

Forstillingskontroll eller spissing ble desverre ikke gjort fra min side da bilen ble senket, så dette må jeg nok ta på min egen kappe.

Har fått fin pris på nye dekk nå... så dette tror jeg ordner seg.

Heldighvis har jeg en gratis berging med NAF igjen... slik at jeg får transportert bilen til TS Racing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått på nye dekk forran. Forstillingskontroll er bestilt.

Dekkene heter Kunho ECSTA SPT

Slik der de ut:

Ku-KU31.jpg

Er det noen som har erfaringer med disse dekkene?

Jeg synes vertfall dem bråker en del mindre enn Vredestein Ultrac...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har kommentarer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med forstillingskontroll med 8x19" felger med 235/35/19" dekk?

Har fått tilbakemelding fra VW og NAF at dem ikke kan ta slik kontroll med 19" hjul...

Å hvis det er noen som gjør dette. så kan dem vertfall ikke gi meg garanti på jobben.... mht. slitasje på dekk.

Vet dere om noen steder i Østfold/Fredrikstad som gjør dette og gir garanti med hjuldimmensjonen jeg har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på orginal dekkene og få den justert utifra det.. eller ta kontakt med forstillings eksperten i oslo.. justeringa blir den samme uansett dim.. tror jeg da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det veldig vanlig at hjul med dimmensjonen min slites skjevt... eller er det bare noe dem ikke tør og gi garanti på....?

Vinterhjulene er jo på 225/45/17"... er jo ikke så mye smalere det.... (orginalt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en del mer rullemotstand på de hjulene du har på kontra originaldim. og at dette påvirker spissingen er det ingen tvil om, men hvor mye er vanskelig å si. Viktig å få sjekka spissinga di uansett, selv om dette må bli med originaldim. hjul, nettopp for å få sjekket om spissingen din er innenfor spec. i utgangspunktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.