Girling 60 (S2) bremser på Corrado G60?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oppgradert sine forbremser til Girling 60 fra Audi S2?

 

Det sies at det er nærmest plug and play, men gir det nok til å rettferdiggjøre investeringen?

Hva sier biltilsynet til dette?

Finnes det andre muligheter som ikke koster skjorta og hva man fortsatt kan bruke 15" vinterfelger?

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har snakket med Biltilsynet ang. ombygging av bremser og har fått følgende uttalelse.

 

Sitat:

Hvis du har dokumentasjon i bilen som forteller hvilke dimensjoner de originale er kontra de du har montert så skal ikke dette være noe problem.

Sitat Slutt:

 

Vet ikke helt om jeg stoler på det, men jeg skal i hvert fall ha dokumentasjon liggende...så får vi se hva som evt. skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Er du i ferd med å gjøre denne bremse oppgraderingen?

I så fall hadde det vært veldig nyttig om du postet dine erfaringer med biltilsynet etterpå.

 

Det som kanskje man bør gjøre er å dreie ned bremseskivene fra 280mm til 276mm som er S2 dimensjon. Kanskje ikke nødvendig det heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, Marco. Har allerede vært hos Zoran ;)

Kjekt med en veiledning.

 

Egentlig så er jeg mest interessert i biltilsynets reaksjon ift ombyggingen. Synes vel at G60 bremsene er for dårlige så jeg ser meg om etter alternativer som gir bedre bremser, er lovlig, ikke koster skjorta og som gjør at jeg fortsatt kan bruke 15" om vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var veldig spesiell den tysken der synes jeg.... ;)

 

noen som kan gi et kort sammendrag? bare å bytte caliptere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Takk for det, Marco. Har allerede vært hos Zoran ;)

Kjekt med en veiledning.

 

Egentlig så er jeg mest interessert i biltilsynets reaksjon ift ombyggingen. Synes vel at G60 bremsene er for dårlige så jeg ser meg om etter alternativer som gir bedre bremser, er lovlig, ikke koster skjorta og som gjør at jeg fortsatt kan bruke 15" om vinteren.

 

Brembo 305/28 passer med 15" Compo MO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.