ventil tikking på 1.8 Turbo

Anbefalte innlegg

kan være kjedestrammeren mellom kammene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være kjedestrammeren mellom kammene[/quote

var ikke dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljepumpa som leverer for lite?

oljetrykke er for lavt?

var oljepumpen som var feil når jeg hadde tikking i motoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke N80 ventilen du hører tikker da,denne sitter ved luftfilteret ditt.Denne regulerer utluftingen på bensintanken din,min tikker en del når den får stått på tomgang en stund. ;) Lytt rundt luftfilteret ditt når tikkingen kommer så får du høre om det er den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle bilene jeg har hatt med 1,8t( golf gti, golf gti jubileum,audi s3) har hatt samme tikkinga, hører det spesiellt godt om man har fjernet lyd matta under panseret.. ikke noe farlig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljepumpa som leverer for lite?

oljetrykke er for lavt?

var oljepumpen som var feil når jeg hadde tikking i motoren..

ikke den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke N80 ventilen du hører tikker da,denne sitter ved luftfilteret ditt.Denne regulerer utluftingen på bensintanken din,min tikker en del når den får stått på tomgang en stund. ;) Lytt rundt luftfilteret ditt når tikkingen kommer så får du høre om det er den. :)

etter litt expert hjelp så var det den som holdt på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle bilene jeg har hatt med 1,8t( golf gti, golf gti jubileum,audi s3) har hatt samme tikkinga, hører det spesiellt godt om man har fjernet lyd matta under panseret.. ikke noe farlig:)

---------

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer ikke fra den ventilen som sitter i oljefilterbraketten da? Den minner om ventiltikking, men høres ut som kommer fra mellom de 2 bakre innsprøytningsdysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detter er akuratt som min. Eg har også den tikkinga når bilen står på tomgang ei stund: mad :

På min kommer tikkingen frå bakkant på motoren så eg reikner med at det er kjedestrammeren.

Men det kan jo også vere oljepumpa som er slitt eller tett sil som får kjedestrammeren til å tikke når oljetrykket faller.

Edit. Men det var jo veldig lite bilen din hadde gått. Min har gått 223.000km og er også chippa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min bil. Dvs den var slik tidligere, har vel blitt verre nå. Men fortsatt like forbannet kommer og går tikkingen. Mitt oljetrykk etc er kontrollert, og ingen forskjell i trykk når det tikket eller ikke. Trykket var også akkurat som det skulle være. Selvfølgelig målt med kalibrert utstyr. Tikkingen blir også verre dersom jeg står lenge. Den begynner svakt, men øker på en måte etterhvert.....veldig lite morsomt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min.

Bilen var helt fin til jeg fikk kjørt ca 2000km etter det begynte den å tikke i tide og utide

Spes hvis jeg lot den stå litt på tomgang begynte den å tikke.

På de to neste oljeskifta kjørte jeg oljerens, dette hjalp absolutt ingen ting!

Bilen begynte å tikke like mye etter ca 2000km.

Fylte på castrol 10/60 og kjørte 6000km bytta så olje igjen til castrol 10/60

Etter det fylte jeg på vanlig castrol olje som før

Etter den gang har jeg hatt null tikking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min bil. Dvs den var slik tidligere, har vel blitt verre nå. Men fortsatt like forbannet kommer og går tikkingen. Mitt oljetrykk etc er kontrollert, og ingen forskjell i trykk når det tikket eller ikke. Trykket var også akkurat som det skulle være. Selvfølgelig målt med kalibrert utstyr. Tikkingen blir også verre dersom jeg står lenge. Den begynner svakt, men øker på en måte etterhvert.....veldig lite morsomt....

har og nå fått sjekket oljetrykket og det er som det skal være uten og under tikking..men fant ut at på peilepinnen så visste det seg at det var litt under full nivå..så fyllte på opp til full nivå..så få prøve det og se om det kjem at:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt ventilløftere, disse blir slitte og tikker.. Er slite del..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min og hadde greit oljetrykk...jeg fant ingen logikk i hvorfor den tikka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min og hadde greit oljetrykk...jeg fant ingen logikk i hvorfor den tikka.
Som Glenn Ove sier kommer dette av helt vanlig slitasje. Hydrauliske løftere er slitedeler (selv om dem holder lenge)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 1,5bar oljetrykk for dårlig på tomgang på varm motor,og 4,5-5bar på 3000rpm? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en vanlig motor er det ok.. hva er spesifisert for 1,8T?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 1,5bar oljetrykk for dårlig på tomgang på varm motor,og 4,5-5bar på 3000rpm? : klø :

høres riktig ut,, er vel minimum 2 bar ved 2000rpm ved oljetemppå 80 grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tikking i min og å byttet kjedestrammeren og oljepumpa siden strammeren går på oljetrykk fra en ventil i oljepumpa.. det er vist ikke uvanlig at det blir en feil i denne ventilen som kommer og går.

Mista all tikking etter denne jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være at det er dritt i silene på ventil løfterne... hva er bilen gått da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper tråden: smil :..Er fortsatt ikke kvitt den jævla tikking: bh :.prøvd castrol/mobil/andre oljer men tikkinga komer etter 5 min på tomgang hver gang,og bli meir hardere tikke lyd etter hvert.lurte på om eg kan prøve castrol 10-60 olje her i kalde nord;)

bytt ventil løftere!!! Og evt kjedestrammer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit i det! jeg byttet min strammer her for ikke lenge siden den var så god som ny enda bilen hadde gått 150k har fortsatt rasling!

Gå for oljepumpe og martins forklaring av ventilen i denne jeg tror det er det som folk flest sliter med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et lignende problem med min bil, har hørt det er nokk med å skifte til tjukkere olje.. har a4 1.8 tsq.. tikkingen kommer når motoren er kald eller når den har stått still en stond..biln har gått 220k.. noen tips om hva som må skiftes?, vil gjerne ha svar med noen som har hatt samme problemet og fått fikset d...skal eg bare skifte olje eller må eg bytte kjedestrammern og oljepumpa?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.