Dahlback justerbart kamdrev spørsmål

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Dahlback type justerbart kamdrev for S2 ABY motoren med hallsensor men lurer på ett par ting..

 

I pakken så låg det i tillegg til drevet,2 låsepinner, 2 skruer og en knekt kile.

Spørsmålet mitt er hva skal jeg med dei to låsepinnene? Ser at der er huller laget i drevet til dei, men sjønner ikke vitsen og om dette er noe jeg må bruke?Kan det være at låsepinnene er ment for å brukes som tennings referanse hvis man har påmontert en annen tennings referanse enn hallsensor?

 

Skruene som følgte med tror jeg er til hall sensor, men der bruker jeg bare originale.

Kilen bruker jeg original siden den som fulgte i pakken er knekt.

 

Noen som har kjøpt dette drevet og vet hva jeg snakker om?

 

johan

IMG_7098.JPG

IMG_7099.JPG

IMG_7100.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får kjøp "løse" kile ??? ;) til kamdrevet altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde kontaktet selger for de burde jo ha lagt ved en anvisning på hvordan man bruker drevet.

Ser av drevet att det er gradeskala for og stille kammen for maks fyll og blås men det hjelper jo ikke mye hvis en ikke vet hvor det optimale punktet er ? Orginalt så lager man slike drev for og unngå att det er timet en halv tann feil som er vanlig på bensin motorer. Rart hvis den kilen som følger med ikke skal brukes , jeg ville trodd det var meningen. Styrepinnene skal no sitte i de huller som er i drevet men hvorfor vet jeg ikke . Ta kontakt med selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har funnet ut hvorfor låsepinnene er der.Regner med at når man har er fornøyd med innstillingen av kammene så borrer man et lite hull og så låser man av drevet permament med låsepinnene så det ikke kan flytte på seg.

 

Måtte bruke den "knekte" kilen da kilen på originaldrevet er en del av drevet i seg selv. Det at den nye var knekt eller såg knekt ut er sikkert bare en liten produksjonsfeil. Filte bare litt så det såg bra ut og monterte.Den kunne ikke vert lengre alikevel.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallkult det men da mister en vel muligheten for og rette inn registeret etter att en har strammet remmen , sån som det er på diesel motorene . Akkurat 0 punkt eller G punktet som jeg liker og kalle det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.