Anbefalte innlegg

Har hatt besøk på bilen min i natt, rett utenfor døren. Ser ut som noen amatører, men uansett er begge dørlåser brutt opp.Noen som vet hva to nye låsesylindre koster, og hvor mye jobb det er å bytte de? Bilen er en 1990 mod 90 quattro.

Bilde004-2.jpg

Bilde001-2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry men det der er standard prosedyre når det gjelder innbrudd. Hadde det vært amatører så hadde de tatt ruter eller annet for og komme inn , sorry no dritt. Låsesylindre er ikke så dyre men pass på og levere nøkkel til delegutta så bygger de om sylinderen så du slipper fler nøkler , dette gjør de som en service nærmest. Det er det eneste hyggelige i denne sammenheng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bytte låsesylinderen er relativt lett, tipper det er ca samme som på min. Isåfall: Av med dørsiden og vindusinnrammingen, vri til side et lite låseblekk, ut med låsesylinder, inn med ny, vri blekket på plass igjen og montere. Gjort på 20 min.

Forsikring - tja, kanskje hvis du anmelder det, men jeg tviler. Tror slikt går på kasko.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med egenandel når man har alarm?

Er ikke det en av godene med alarm at man ikke har egenandel??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med egenandel når man har alarm?

Er ikke det en av godene med alarm at man ikke har egenandel??

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får vel bare redusert premie om man har alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet?

Satt faktisk med mine forsikringspapirer foran meg, og der står det:

"tyverialarm godkjent av forsikringsselskapenes godkjennelsesnemd eller eu-godkjent alarm skal være montert og i funksjon dersom egenandelen ved tyveriskade skal falle bort"

Har gjensidige forresten;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt faktisk med mine forsikringspapirer foran meg, og der står det:

"tyverialarm godkjent av forsikringsselskapenes godkjennelsesnemd eller eu-godkjent alarm skal være montert og i funksjon dersom egenandelen ved tyveriskade skal falle bort"

Har gjensidige forresten;)

Det er Gjensidige jeg har også, vet du om det er noen forskjel om man har kasko eller delkasko?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

delkasko er brann og tyveri. viss du har FG-godkjend alarm i bruk ved innbrudd (noe du selfølgelig har uansett) så er egenandel 0 kr. Har du kasko så dekker den det samme, men mer på andre områder

Har gjensidige jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

delkasko er brann og tyveri. viss du har FG-godkjend alarm i bruk ved innbrudd (noe du selfølgelig har uansett) så er egenandel 0 kr. Har du kasko så dekker den det samme, men mer på andre områder

Har gjensidige jeg også.

Det er ikke alle selskap som har at egenandel blir 0kr, if har feks at egenandel blir redusert med 4000kr. Opplevde dette på en a4 jeg hadde før, første gangen uten alarm andre 2 uker etter med alarm... Men du skal ikke ha bonustap på inbrudd/herverk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delene koster 200kr da + en liten kveld med jobb.

Har skifta låsene i bilen min 3 ganger etter innbrudd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delene koster 200kr da + en liten kveld med jobb.

Har skifta låsene i bilen min 3 ganger etter innbrudd.

Greit nok det, men det har også blitt en liten bulk i døra etter bankingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet med Gjensidige i dag, Med forsikringsgodkjent alarm er det ikke egenandel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.