Ryggesensor piper når jeg rygger med tilhenger!

Anbefalte innlegg

Hi!

Vår A6 2.5 tdi Avant Q 03 fikk ettermontert avtagbart hengerfeste for en tid tilbake. Da vi nå skulle kjøre med henger, fikk jeg meg et støkk da jeg skulle rygge! PIIIIIIP!:confused:

Det er kun når hengeren er på, så ryggesensoren ser ikke kula. Fikk beskjed på verkstedet der feste ble montert, at dette ikke skulle skje, siden det var tilpasset bilen.

Noen som har vært borti dette? Hengerfeste er fra mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert avb. hengerfeste på min A6 for en stund siden. Høres ut som du mangler det extra ledningsettet som du må dra helt fram til under rattstammen og koble til ett réle der.Eller den kuplingen på venstre side under trekket ved hjulbuen. ( Fikk hjelp med det el. opplegget , fikk det bare forklart , ikke koblet selv: flau : : flau : ) Mener det er en av disse. Mitt hengerfeste kjøpte jeg org.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert avb. hengerfeste på min A6 for en stund siden. Høres ut som du mangler det extra ledningsettet som du må dra helt fram til under rattstammen og koble til ett réle der.Eller den kuplingen på venstre side under trekket ved hjulbuen. ( Fikk hjelp med det el. opplegget , fikk det bare forklart , ikke koblet selv: flau : : flau : ) Mener det er en av disse. Mitt hengerfeste kjøpte jeg org.:)

Takk for svar!:)

Ble fortalt at det var endel jobb å koble opp dette, siden det måtte strekkes kabler helt fram til sikringsboksen. Men, uansett, så skal det ikke være sånn at det piper når man rygger med henger?

Jeg tror kanskje jeg må ta en telefon til verkstedet som gjorde jobben, å høre hva de mener om saken.

Hengerfestet var inkludert i bilkjøpet, så har ikke peiling på hvordan det er lagt opp.

Sinnsykt stressende å rygge med henger når det piper sånn iallefall!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Hvis det er orginal ryggesensor, noe jeg antar at det er så kan jeg bekrefte at slik skal det IKKE være. Bare å ta en prat med verkstedet fordi de har nok gjort en feilmontering. Det anbefales å bruke VAG ledningsnett til tilkobling av orginalt/uorginalt hengerfeste noe jeg antar er brukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Hvis det er orginal ryggesensor, noe jeg antar at det er så kan jeg bekrefte at slik skal det IKKE være. Bare å ta en prat med verkstedet fordi de har nok gjort en feilmontering. Det anbefales å bruke VAG ledningsnett til tilkobling av orginalt/uorginalt hengerfeste noe jeg antar er brukt.

Ok, da skal jeg ta kontakt med dem, så får vi se hva de sier.;) Kan jo ikke ha det sånn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale festene har en mikrobryter i hengerkontakten, som kutter ryggevarsleren når du kobler til hengeren. Nettopp for å unngå dett. Hva du har på ditt feste av ledn. nett og sånt vet jeg ikke, men burde jo vært tatt høyde for det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale festene har en mikrobryter i hengerkontakten, som kutter ryggevarsleren når du kobler til hengeren. Nettopp for å unngå dett. Hva du har på ditt feste av ledn. nett og sånt vet jeg ikke, men burde jo vært tatt høyde for det..

Ok, for de sa jo at med dette festet, skulle det heller ikke bli noe problem med ryggesensoren...

Takker for alle svar. Må nok ringe dem å høre hvordan de har koblet dette opp.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm flere med samme problem som meg ser jeg. vet ikke om det er etter montert avtagbart hengefeste eller om det er orginalt. men det pipper noe så jæ.... når jeg rygger med henger. tror jeg blir gall. hvordan kan jeg se at dette er koblet riktig da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med å se om du har den microbryteren i kontakta da. Bare å åpne lokket så skal den være synlig.

( er det på min værtfall:) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var og så på kotakta nå men fant ikke noe microbryter. hvor i kotakta skal den være da?? tror det er orginal hengerfeste for står audi ringer på kotakta og så er det sån at hengerfeste skal lige samen med reserve hjule og der står det noe tull på tysk. står også i instruksjons boka at det ikke skal pippe ved rygeing med henger. hmmmmmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært i kontakt med dem som monterte hengerfeste på A6`n, og de var enige i at det ikke skulle pipe når jeg rygget med henger. De sier at de må bytte hele hengerfeste til orginalt, men har problemer med å få tak i dette.(?) Har nå ventet i to uker uten at de er kommet noe videre med dette.

Et annet spørsmål som jeg også grubler på, er hvis de nå en gang bytter til orginalt feste, er det da nødvendig å kutte i støtfangeren, som de har gjort med Mekonomen feste? Kan jeg eventuelt kreve ny bakfanger hvis ikke kutting er nødvendig på det nye?

Å bare for å være sikker, det er vel ikke noen knapp i A6`n for å slå av ryggesensor? Inni bilen altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde smtlige A6'er med orginal ryggesensor hadde en knapp oppe til høyre på dash'en til å deaktivere ryggesensoren.. Det har iallefall de jeg har kjørt tidligere hatt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Dette må jeg sjekke opp. Er det noen andre som vet om dette stemmer? Det er orginal ryggesensor det er snakk om på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå at du har facelift modellen, så den har vel koppholdere der hvor den forrige modellen hadde knapper. Men se nede ved håndbrekket eller noe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nede ved håndbrekket er det bare knapper for navigasjonen, og ved siden av esp knappen i dashbordet, er det bare to knapper som ikke er i funksjon. Så da er det nok ikke noe ryggesensor knapp på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nede ved håndbrekket er det bare knapper for navigasjonen, og ved siden av esp knappen i dashbordet, er det bare to knapper som ikke er i funksjon. Så da er det nok ikke noe ryggesensor knapp på denne.

Husker ikke helt på A6 4B men på nyere passat/Touran og golf så må bilen programmeres med VAS etter montering dersom en har parkeringsvarsler.Noen har også som nevnt bryter i hengerfestekontakten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen bryter på hengerfeste kontakten heller. Får vel bare vente å se om de kommer frem til noen løsning på verkstedet, der det er montert.

Edit: Verkstedet måtte til slutt bytte hele el nettet til et annet med 13 punkts kontakt. Fikk med overgang til 7 punkts.

Så da ordnet det seg til slutt, men det tok sin tid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.