Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal skifte clutch på min 92mod S4, ble veldig plaget med disse umbrakoboltene på clutchplata.

Kan jeg bytte disse ut med vanlig 6kant? må disse ha noe spesiell styrke/forsterkning og evt hvor kan jeg kjøpe nye slike?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nye bolter og kjøp riktig verktøy til de , no problem skal egentlig byttes hver gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Skal skifte clutch på min 92mod S4, ble veldig plaget med disse umbrakoboltene på clutchplata.

Kan jeg bytte disse ut med vanlig 6kant? må disse ha noe spesiell styrke/forsterkning og evt hvor kan jeg kjøpe nye slike?

 

Jeg har brukt luftverktøy de gangene jeg har tatt dem av. Lettere da uten å runde dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så disse boltene burde byttes sammens med clutch bytte? kjøpes på møller da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, boltene skal skiftes og trekkes til med riktig moment. Husk også å stramme de vekselvis diagonalt da du skrur til. Altså litt og litt for å stramme trykkdisken jevnt inn mot svinghjulet, helt til de trekkes til med rett moment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha..

husker noen hvilket moment den skal skrues til med? eller tar man det litt på feelingen? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjulet skal skrus til 40Nm + 180grader, trykkplata skal skrus til med 25Nm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker :) er det noe hokus pokus og bytte lamellen og utløserlagret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe hkous, men det er litt pokus å få ut girkassa. Jeg syntes det er like så greit å ta ut motoren jeg, brukte ca 5timer sist inkl pizzapause

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, tenkte å ta ut bare girkassa jeg :) hva er hindringene for og ta ut kassa, uten og ta ut motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjapp svarrespons :)

 

Da skal jeg skaffe bolter også, regner med disse ikke er inkluderti clutchsettet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt hva man har tilgang på, er ett helvette å lirke ut kassa uten løftebukk. Det er trangt også er ikke akkurat den kasse så altfor lett heller. Er ganske slitsomt å ligge å løfe den samtidig som man prøve å entre inngående aksel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, skjønner.... får se hva slags metode vi tar :)

 

Tenkte og løfte bilen på bukker, åsså bruke en garasje jekk under kassa når du drar den ut f.eks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er ut med kasse på en jekk, ca 1t45 min ut/inn, men husk å få sentrert lamelen nøye i forhold til trykkplate, ellers blir det vanskelig å entre kassa :)

Har du orginal eksos på en s4/s6 så blir det enda vanskeligere, enten må motor løftes i front eller downpipe ned

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er ut med kasse på en jekk, ca 1t45 min ut/inn, men husk å få sentrert lamelen nøye i forhold til trykkplate, ellers blir det vanskelig å entre kassa :)

Har du orginal eksos på en s4/s6 så blir det enda vanskeligere, enten må motor løftes i front eller downpipe ned

 

okok, ja tenkte å slippe og ta ut motoren:tilber:

blir da å finne fram jekken :) har original eksos, så det er vell enklest og ta ned downpipen tenker jeg?:)

dette blir spennende for en hobbymekaniker..

hva bruker dere da dere sentrerer lamellen?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok, ja tenkte å slippe og ta ut motoren:tilber:

blir da å finne fram jekken :) har original eksos, så det er vell enklest og ta ned downpipen tenker jeg?:)

dette blir spennende for en hobbymekaniker..

hva bruker dere da dere sentrerer lamellen?: klø :

 

Øyemål ;) Men det finnes sentringsverktøy og få kjøpt/lånt/lage det av en rør bit eller pipe. Følger med enkelte kit også tror jeg...

Se i tråden min så ser du en brakett jeg laga for å løfte girkassa trygt på jekken.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56282&page=4&highlight=clutch

Jeg har hatt av og på kassa 2 ganger alene nå, men stor fordel å være to når den skal tres på igjen. DP må av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyemål ;) Men det finnes sentringsverktøy og få kjøpt/lånt/lage det av en rør bit eller pipe. Følger med enkelte kit også tror jeg...

Se i tråden min så ser du en brakett jeg laga for å løfte girkassa trygt på jekken.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56282&page=4&highlight=clutch

Jeg har hatt av og på kassa 2 ganger alene nå, men stor fordel å være to når den skal tres på igjen. DP må av.

 

åiåi, dette var da en snerten sak :) hehe

blir og bestille lamell hos Jonus, så regner ikke med at det følger med sentrerings verktøy..

Om jeg må ned med downpipen, kan det vell lønne seg og kjøpe nye pakninger, samt fikse nye umbrakoskruer som man fester lamellen til: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.