#1 Skrevet August 18, 2007 Hei, Skal skifte clutch på min 92mod S4, ble veldig plaget med disse umbrakoboltene på clutchplata. Kan jeg bytte disse ut med vanlig 6kant? må disse ha noe spesiell styrke/forsterkning og evt hvor kan jeg kjøpe nye slike? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2007 Kjøp nye bolter og kjøp riktig verktøy til de , no problem skal egentlig byttes hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2007 Hei, Skal skifte clutch på min 92mod S4, ble veldig plaget med disse umbrakoboltene på clutchplata. Kan jeg bytte disse ut med vanlig 6kant? må disse ha noe spesiell styrke/forsterkning og evt hvor kan jeg kjøpe nye slike? Jeg har brukt luftverktøy de gangene jeg har tatt dem av. Lettere da uten å runde dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2007 så disse boltene burde byttes sammens med clutch bytte? kjøpes på møller da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2007 Jepp, boltene skal skiftes og trekkes til med riktig moment. Husk også å stramme de vekselvis diagonalt da du skrur til. Altså litt og litt for å stramme trykkdisken jevnt inn mot svinghjulet, helt til de trekkes til med rett moment. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2007 aha.. husker noen hvilket moment den skal skrues til med? eller tar man det litt på feelingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2007 Svinghjulet skal skrus til 40Nm + 180grader, trykkplata skal skrus til med 25Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2007 takker er det noe hokus pokus og bytte lamellen og utløserlagret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2007 Ikke noe hkous, men det er litt pokus å få ut girkassa. Jeg syntes det er like så greit å ta ut motoren jeg, brukte ca 5timer sist inkl pizzapause 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2007 ok, tenkte å ta ut bare girkassa jeg hva er hindringene for og ta ut kassa, uten og ta ut motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2007 Takker for kjapp svarrespons Da skal jeg skaffe bolter også, regner med disse ikke er inkluderti clutchsettet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2007 Spørs litt hva man har tilgang på, er ett helvette å lirke ut kassa uten løftebukk. Det er trangt også er ikke akkurat den kasse så altfor lett heller. Er ganske slitsomt å ligge å løfe den samtidig som man prøve å entre inngående aksel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 18, 2007 okei, skjønner.... får se hva slags metode vi tar Tenkte og løfte bilen på bukker, åsså bruke en garasje jekk under kassa når du drar den ut f.eks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 18, 2007 Enkleste er ut med kasse på en jekk, ca 1t45 min ut/inn, men husk å få sentrert lamelen nøye i forhold til trykkplate, ellers blir det vanskelig å entre kassa Har du orginal eksos på en s4/s6 så blir det enda vanskeligere, enten må motor løftes i front eller downpipe ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 18, 2007 Enkleste er ut med kasse på en jekk, ca 1t45 min ut/inn, men husk å få sentrert lamelen nøye i forhold til trykkplate, ellers blir det vanskelig å entre kassa Har du orginal eksos på en s4/s6 så blir det enda vanskeligere, enten må motor løftes i front eller downpipe ned okok, ja tenkte å slippe og ta ut motoren:tilber: blir da å finne fram jekken har original eksos, så det er vell enklest og ta ned downpipen tenker jeg? dette blir spennende for en hobbymekaniker.. hva bruker dere da dere sentrerer lamellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 19, 2007 okok, ja tenkte å slippe og ta ut motoren:tilber: blir da å finne fram jekken har original eksos, så det er vell enklest og ta ned downpipen tenker jeg? dette blir spennende for en hobbymekaniker.. hva bruker dere da dere sentrerer lamellen? Øyemål Men det finnes sentringsverktøy og få kjøpt/lånt/lage det av en rør bit eller pipe. Følger med enkelte kit også tror jeg... Se i tråden min så ser du en brakett jeg laga for å løfte girkassa trygt på jekken. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56282&page=4&highlight=clutch Jeg har hatt av og på kassa 2 ganger alene nå, men stor fordel å være to når den skal tres på igjen. DP må av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 19, 2007 Øyemål Men det finnes sentringsverktøy og få kjøpt/lånt/lage det av en rør bit eller pipe. Følger med enkelte kit også tror jeg...Se i tråden min så ser du en brakett jeg laga for å løfte girkassa trygt på jekken. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56282&page=4&highlight=clutch Jeg har hatt av og på kassa 2 ganger alene nå, men stor fordel å være to når den skal tres på igjen. DP må av. åiåi, dette var da en snerten sak hehe blir og bestille lamell hos Jonus, så regner ikke med at det følger med sentrerings verktøy.. Om jeg må ned med downpipen, kan det vell lønne seg og kjøpe nye pakninger, samt fikse nye umbrakoskruer som man fester lamellen til: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...