Anbefalte innlegg

Scirocco'n min går ikke på tomgang når motoren er kald.

Når jeg starter bilen lyser batteri lampa og da går den på tomgang. Så gir jeg litt gass for at lade releet skal slå inn og etter dette går ikke bilen på tomgang før jeg har kjørt den varm.

Har injection motor så det kan ikke være noe chocke greier.

Har sjekket pluggene som så helt perfekte ut. Luft filteret var litt møkete og det var også en litt olje der (?).

Jeg har litt etter tenning når jeg ruser motoren.

Og den tenner en runde etter at jeg har skrudd av tenninge noen ganger. Motor temp og olje trykk er ok selv om olje trykket muligens er litt høyt.

Kan det være tenninga som er litt off?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

første budet må jo være å få justert tenningen riktig....og ta det der etter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er feil tenning som er årsaken til at bilen ikke går på tomgang, men er nok årsaken til ettertenningen. Du har sikkert for tidlig tenning, og har da sikkert også tenningsbank på varm motor, lavt turtall og mye gass?.?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvfølgelig kan tenningen gjøre at bilen ikke går på tomgang......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

selvfølgelig kan tenningen gjøre at bilen ikke går på tomgang......

Ja selvfølgelig kan den det, men og da skal den være MYE feil, og den blir ikke sånn av seg selv.

Om bilen går nokså normalt under kjøring, kun ettertenner når man skrur av, så er tenningen litt for tidlig, noe som gjør at f.eks. tennpluggene er mye varmere enn de skal være, selvsagt kan dette også skyldes feil tennplugger. At tenningen er litt for tidlig vil gjøre at motoren har et litt høyere tomgangsturtall, ikke lavere.....

Derfor tror jeg at årsaken til at motoren ikke går på tomgang ligger et annet sted enn feil tenningstidspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal MYE til for at k-jetronic ikke skal svive på tomgang.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka at du har lading?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 1,8 forgasser motor ????? Isåfall så sier problemet seg selv...........forgasser-strul !!!!! At den sviver et par runder ekstra har å gjøre med en magnetventil på bensin-tilførselen,kjent problem på 1,8 forgassermotor :rolleyes:

EDIT: så at du har i-motor......(fylla har skylda......) :D :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Sjekka at du har lading?

Dynamoen lader bra den, men lade relleet slår ikke inn med en gang. Bilen går fint på tomgang og kald motor helt til lade relleet slår inn.

Har prøvd å la bilen gå på tomgang med lysende lade lampe og da går den fint. Så gir jeg LITT gass for å "vekke" lade relleet, ladalampa slokker volt meteret viser 13,8V og bilen går ikke på tomgang.

Merkelig.......

Har litt etter tenning når jeg ruser motoren når den er varm, men tennings bank har jeg ikke hørt noe til.....

Har ikke strobe lampe så jeg får desverre ikke sjekket tenninga selv. Men hvis pluggene skulle gå varme ville det ikke være et hvit belegg på pluggene mine? Pluggene ser nemlig helt fine ut. Så og si ingen soting på pluggene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Har du 1,8 forgasser motor ????? Isåfall så sier problemet seg selv...........forgasser-strul !!!!! At den sviver et par runder ekstra har å gjøre med en magnetventil på bensin-tilførselen,kjent problem på 1,8 forgassermotor :rolleyes:

EDIT: så at du har i-motor......(fylla har skylda......) :D :D

He he.

Har en 1,6 Injection motor.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan prøve løsne litt på fordeleren og prøve å vri litt frem og tilake til du får den til å svive på 950omdr....

du trenger trengt tatt ikke noe lampe, hvis ikke bilen bedrer seg da kan du sjekke opp CO verdien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.