#1 Skrevet August 18, 2007 Hei! Jeg har en golf cab 90 mod med 1,8 liter (98 hk) som jeg har lyst til og bygge om til GTI! Noen som vet hvor mye som må byttes?? Om man må ha bytte ledningsnett/girkasse/drev/bremser osv. Og hvor vanskelig dette er?? Hvor vanskelig dette er og få godkjent? Eller om man må godkjenne: rolleyes (Det er jo strengt tatt ikke mer en 14 hk forskjell) Takker for svar:) Uno Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2007 Hei!Jeg har en golf cab 90 mod med 1,8 liter (98 hk) som jeg har lyst til og bygge om til GTI! Noen som vet hvor mye som må byttes?? Om man må ha bytte ledningsnett/girkasse/drev/bremser osv. Og hvor vanskelig dette er?? Hvor vanskelig dette er og få godkjent? Eller om man må godkjenne: rolleyes (Det er jo strengt tatt ikke mer en 14 hk forskjell) Takker for svar:) Uno Henrik Trur ikke gti motoren med cat yter mer enn ca 102hk å då blir det mye arbeid for 4 hk synst eg siden caben er såpass tung som den er så vil du ikke få den gode gti følelsen uansett. Eg hadde sjølv ein 92 cab med 16v å den var ikke sprekere enn ein vanlig golf gti med 112hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2007 Men vis man setter i en gti motor med 112 hk! Hvor mye jobb er da å bytte?? Og hvor mye må byttes?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2007 Det er kanskje ikke mer enn 14 hk i forskjell men gud hjelpe meg hvor stor forskjell det er. Jeg har hatt både 98 og 112 hk GTI og det er vanvittig stor forskjell på de og det føles som forskjellen er mye mer enn kun 14 hk i forskjell. 98 hk er rimelig lat til å ha såpass med effekt mens 112 på sin side er kvikk til å ha såpass lite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2007 om du ikke alt har en gti motor så kan du jo vurdere å bruke en 16v og.. kostnadsmessig veldig likt.. og litt mer effekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2007 om du ikke alt har en gti motor så kan du jo vurdere å bruke en 16v og.. kostnadsmessig veldig likt..og litt mer effekt.. Hvorfor ikke bare slenge i en G60 når man har 98hk 2H motor fra før? Er jo allerede digifant i den så det smal sak å swappe i en G60 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2007 Hvorfor ikke bare slenge i en G60 når man har 98hk 2H motor fra før?Er jo allerede digifant i den så det smal sak å swappe i en G60 sant nok.. tenkte ikke så langt en gang jeg da.. slike motorer ligger det jo tilsalgs på forumet oxo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 20, 2007 Sett vis jeg slenger inn en 16v eller en g60 motor! Hvor mye jobb er det med de forskjellige delene, med tilpassing og deler som må byttes ut?? Det hadde ikke gjort noe med noen krefter mer!! Uno Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 20, 2007 Sett vis jeg slenger inn en 16v eller en g60 motor!Hvor mye jobb er det med de forskjellige delene, med tilpassing og deler som må byttes ut?? Det hadde ikke gjort noe med noen krefter mer!! Uno Henrik svært lite faktisk.. men over til det kanskje viktigste i posten din.. har du ventilerte skiver foran? har du de orginale stabstagene på fram/bakakselen? i såfall er det bare å bytte motor uten å tenke noe spesielt på bremser for da har du gti/gli understell. mange cæbber hadde nemlig dette som standar selv om de var utrustet med små motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 20, 2007 svært lite faktisk.. men over til det kanskje viktigste i posten din..har du ventilerte skiver foran? har du de orginale stabstagene på fram/bakakselen? i såfall er det bare å bytte motor uten å tenke noe spesielt på bremser for da har du gti/gli understell. mange cæbber hadde nemlig dette som standar selv om de var utrustet med små motorer. Har ventilerte skiver ja! men sånne stabstag har jeg ikke peiling på! Jeg har en 2H motor vis det sier deg noe!? Vil alt av ledningsnett/motorfester/motorstyring osv. gå om hverandre da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2007 Har ventilerte skiver ja! men sånne stabstag har jeg ikke peiling på!Jeg har en 2H motor vis det sier deg noe!? Vil alt av ledningsnett/motorfester/motorstyring osv. gå om hverandre da?? meget plug'n'play, noe må så klart skiftes og byttes.. men passer over hverandre iallefall LEGO... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2007 Jeg har funnet en GTI motor som har sittet i en annen golf cab 90 mod. Men har det noe å si at det er elekronisk insprøyting på den motoren jeg har nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 20, 2007 Og hvordan er det med eksos anlegget er det også så og si plug`n play? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 20, 2007 Og hvordan er det med eksos anlegget er det også så og si plug`n play? det du har bolter rett på så lenge du beholder en 8v motor.. altså 16v må du gjøre noen små endringer.. no big deal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 20, 2007 Men har GTI (8v) motorene også elektonisk innsprytning?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 20, 2007 Men har GTI (8v) motorene også elektonisk innsprytning?? Niks mekanisk innsprøtning på de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 21, 2007 Hvordan går det da når jeg har elektronisk på den jeg har?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 21, 2007 Hvordan går det da når jeg har elektronisk på den jeg har?? det bytter du bare ut om du går for gti motor med k.jet. om du er usikker på om du får til en ombygging så vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det alene om bilen er i dagligbruk da den kan ende opp å bli ståendes en stund før du får tak i mer deler eller hjelp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 21, 2007 Det er vel i hver fall lurt og ha en annen bil jeg kan bruke! Og ha en som har mer peiling som kan hjelpe meg når jeg må!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 21, 2007 Det er vel i hver fall lurt og ha en annen bil jeg kan bruke!Og ha en som har mer peiling som kan hjelpe meg når jeg må!! om du kan skru (eller har interessen) så mener og tror jeg at du kommer til å klare det.. går med litt mer tid kanskje.. men du vil ikke angre.. du lærer mye av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 21, 2007 Hei igjen! Det er en her på forumet som selger denne: 1,8 l GTI komp m/5-trins kasse og ledningsnett! det er vist en 84 mod som har gått ca 200k er det noe jeg burde gå for? er de en av de motorene som passer "lett" inn?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...