Anbefalte innlegg

Hei folkens, trenger litt tips her. Har en -98 A4 1.8T med BSR steg 1+. Når jeg var nede hos Autopower i sommer ladet den 0.4 før trim noe de sa var litt lite. Etter trim ladet bilen fortsatt 0.15 for lite, som tilsier ca 1.2 og ikke 1.35-1.4 som den skulle.

 

Etter jeg kom hjem fra ferie har jeg montert siliconslanger til turboinnsug og intercooler samt montert Turbosmart DualPort kompakt som er flyttet opp i motorrommet. Poenget nå er at med dumpen på 50/50 resirk og dump lader den 1.35-1-4 jevnt over hele linja som den skal, mens med ren dump eller ren resirk lader den 1.1-1.2, først på 5 gir kan jeg komme opp mot 1.3. :confused:

 

Har noen av dere peiling på hvilken logikk dette gir? Hva kan være årsaken? Ønsker jo at bilen lader optimalt hele tia, og testa derfor med ren resirk uten videre resultat, noe som burde vært optimalt...

 

2 uker til rudskogen så skulle fått en ordning på dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai...nå er det noe seriøst som ikke stemmer! Så ned i motorrommet mitt i går, så at slangen som går inn på wastegaten fra N75 ventilen er det vel, hadde glidd av. Så i dag har jeg satt på en ny slange, brukte en 4mm vakumslange. Men når jeg satte alt sammen å skulle teste bilen så får jeg ikke turbotrykk før 4k rpm, før det er det bare såvidt den lader. Hva skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst ingen som kan gi meg svar på hva som kan være årsaken til at bilen min ikke drar før plutselig ved fullt pådrag rundt 4-4500k rpm? Virker som om den er skikkelig seig fram til det. LMM? N75? Lekasje? Har sjekket for lekasje uten og finne noe, men i morgen demonterer jeg ALT som har med trykkslanger osv å gjør..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i alle fall funnet ut at hvis jeg trykker gassen helt i bånn lader den som før (1.2-1.3), men lader kun 0.1-0.2 hvis pedalen ikke er helt nede. Kan det være magnetventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut av det? Skulle gjerne visst svaret ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en dumt spørsmål, men spør alikevel.

Hvordan finner dere ut ladetrykket? Hva måler dere dette med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut av det? Skulle gjerne visst svaret ;)

 

bump:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en dumt spørsmål, men spør alikevel.

Hvordan finner dere ut ladetrykket? Hva måler dere dette med?

 

Turbotrykks måler:D

 

Og som du ser lader min -0.6 bar :( Hehe, tomgang nesten :P

1IMG_0465.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være magnetventil har du byttet den etter chiping?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis ikke kan du prøve å bytte til en som heter n75h eller j, husker ikke helt. den tåler mer laddetrykk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg ordnet dette men greit og si at jeg byttet magnetventil og da ordet det seg. Trykket kommer ikke like tidlig, men jevnere over hele registeret, noe som passer meget bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvordan du får til og lade over 1bar over hele linja som du skriver i første post?

steg 1 tilsier jo orginal turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvordan du får til og lade over 1bar over hele linja som du skriver i første post?

steg 1 tilsier jo orginal turbo..

 

Da må du lese på nytt hva jeg har skrevet... "jevnere over hele registeret" og som kjent så har orginalturboen sitt register fra ca 1750 rpm til 4750 før det dabber av.

 

MEN! Nå var dette innlegget ment kun for å informere om at ovennevnte problem kunne være relatert til magnetventilen hvis noen skulle få bruk for den infoen noen gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.