#1 Skrevet August 20, 2007 I dag når jeg kjørte hjem fra jobb var det en merkelig risting i bilen. Den var tydeligvis forårsaket av motoren, for det oppsto ved rundt 2500omdr. både i 2. og 3. gir. Men hvis jeg slipper gassen og trykker igjen, så er "problemet" borte, men gjennoppstår hvis jeg faller under 2500 omdr og gir på igjen. Noen som har opplevd det samme?? Jeg har resirk.ventil (tror jeg... har en slange fra en ventil ved høyre framlykt som går bak tilbake til luftfilteret...). Bilen er forresten en TT 180hk. Alle svar mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2007 jeg har slik rykking, fjusking under 2500rpm,, bra over .. byttet alt snart.. har en tråd om dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2007 I går kjørte jeg bilen så tom for bensin som det er forsvarlig å kjøre den, og så fylte jeg på en ANNEN bensinstasjon enn den jeg fylte på sist... Og VIPS så var hakkingen borte. Er det forskjell på bensinen hos to selskaper (fra Esso til Shell) ?? Jeg er 100% sikker på at jeg fylte 98 oktan i går, og 99% sikker på at jeg fylte 98 oktan sist gang jeg fylte.... (hehe). Det kan jo selvfølgelig være veldig tilfeldig, men hakkingen begynte når jeg startet å fylle på essostasjonen. Hvis problemet var så lett å fikse, så har jeg jo sluppet særdeles billig unna det. Men skal uansett innom på diagnose på tirsdag, for det er noe små bøg med varsellamper som lyser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2007 Vet at enkelte stasjoner fra tid til annen har hatt dårlig kvalitet på drivstoffet sitt. Vet at ett selskap måtte ta ansvar for ett havari på en lastebilmotor pga dårlig kvalitet, og mange med båt som sverger til å fylle bensin/diesel på land i stedet for på enkelte marinaer, pga mye vann i drivstoffet. Så kan jo hende den ene stasjonen din har endel dritt på tankene sine, event at de brukter ett annet additiv i bensinen sin som ikke fungerer med din motor. Bensinen stasjonene får i tankene er lik, bortsett fra noen liter "tilsetninger" som varierer fra stasjon til stasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2007 Jeg har hørt/opplevd at det har vært vann i både bensinen/dieselen på noen få stasjoner rund omkring her jeg bor. Skal ikke se bort i fra at det kan være noe slikt du har opplevd også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2007 Så er det jo de bensin stasjonene som har 95 på 98 tankene også, så om man har chip vil man kunne få motorbank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2007 Diagnosen sa ødelagt LMM og motor i nødprogram... så jeg gikk å kjøpte meg en ny en, og utrolig nok så var den billigere på audibutikken enn på mekonomen (inkludert rabatter). Bilen ble jo ikke som ny, men den ble atskillig bedre enn den var. Skal innom å slette feilmeldingene en annen dag og sette den over i normalprogram og forhåpentligvis få litt mer futt i den. *finger crossed* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...